Hoe krijg ik viltstiftvlekken uit kleding?

Mn dochter heeft vandaag in haar spiksplinternieuwe trui stiftvlekken gekregen bij opa en oma die vonden dat ze best met stiften kon kleuren... Iemand DE tip om het eruit te krijgen? Het is een knalroze trui dus alcohol gaat hem niet worden (las ik op inet)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
49.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een schaar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koop uitwasbare stiften: die van de Hema zijn echt heel erg goed!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuke figuurtjes erop borduren of plaatjes eroverheen naaien :-)

Het beste antwoord

De meeste kinderstiften zijn prima uitwasbaar, dus dat zou ik eerst eens proberen. Anders misschien met ossengalzeep.
Je kunt het ook proberen met nagellakremover, en ook wel met alcohol of wasbenzine, maar dan moet je het eerst even in een klein hoekje uitproberen, in de naad aan de binnenkant bijvoorbeeld. Als een knalroze trui kleurecht is, kan het best lukken.

Toegevoegd na 39 seconden:
En in ieder geval zo snel mogelijk de vlekken eruit proberen te krijgen, niet een paar dagen wachten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Probeer de vlekken te deppen met een doekje gedrenkt in (karne)melk. Laat de trui daarna eventueel nog even weken in een sopje van Biotex of afwasmiddel en was hem dan volgens het voorschrift. Mocht dit niet helpen dan zijn er bij het Kruidvat gele flesjes Vlekkentovenaar van Dokter Beckman te koop in allerlei soorten, dus ook voor viltstiftvlekken. Enne, handige tip voor de volgende keer, een versleten overhemd van manlief kan prima dienst doen als kliederschort....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je zou het nog kunnen proberen met melk/koffie melk /even spoelen met melk/koffie melk en dan wassen met een schepje vanish voor gekleurde was bij je waspoeder