Zou het na een jaar nog werken om zoutkringen uit je schoenen te krijgen, ik dacht dat ze weg waren maar ze komen weer terug?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welk materiaal? Suede of leer?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is leer

Antwoorden (1)

Op de site van een schoenmakerforum staat deze tip:

Pekelvlekken Heb je ook van die witte vlekken op je schoenen na het lopen in de sneeuw? Dit komt door het strooizout en deze vlekken heten pekelvlekken. Neem een zachte borstel en wrijf de vlekken er af. Andere optie: Neem een theelepel witte azijn en meng deze in een kopje met water. De vlekken goed indeppen met dit mengsel. Voor meer informatie, bekijk dit filmpje: http://schoenmaker.com/pekelvlekken-verwijderen [...]

Daarna goed poetsen met schoensmeer, lijkt me.

Ergens anders deze tip:

Lelijke randen kunnen met een vochtige doek of leerzeep worden verwijderd. Zorgt u er tijdens het poetsen voor niet te hard over de naden te schuren. Deze kunnen anders openbarsten. Ook azijn en gehalveerde uien worden graag als huismiddeltjes voor het poetsen van de schoenen gebruikt. Het is echter nooit bewezen dat men er daadwerkelijk baat bij heeft.