Hoe reinig ik best een natuurstenen gootsteen...?

Hoi,

Heb een vraagje! Namelijk hoe ik best een natuurstenen gootsteen reinig. Vroeger (een maand terug, toen ik 'm aankocht) zag hij mooi zwart én liep het water er mooi vanaf, zo ook bleven er geen vlekken water op liggen...

Na verloop van tijd verminderde dit mooi aflopen van het water waarbij er vlekken onstonden van het water wat beef staan. Kalkvlekken... Ook werd de natuursteen in zijn geheel eerder grauw-grijs ipv. glanzend zwart...

Nu trachtte ik het te behandelen met een speciaal product 'voor natuursteen', zonder echt goei resultaat... Hij blijft grauw grijs en het water bijft erop staan...

Iemand enig idee welke producten hiervoor geschikt zijn?
Danksje,
j.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
onmiddellijk bij de winkelier informeren voordat de garantie zou kunnen verlopen. nu kan/moet hij nog gratis helpen, advies geven. wij kunnen wel van alles denken, de winkelier weet precies wat het is.

Antwoorden (1)

Misschien gebruik je al HG natuurstenen aanrechtbladreiniger. Dit middel wordt in ieder geval voor dagelijkse reiniging van aanrechtbladen van graniet, marmer, hardsteen en andere natuursteensoorten.
Op een forum staat dit advies:
'Van een steenhouwer kreeg ik het advies om de keukenblad met autowas of bijenwas ,meubelwas te behandelen.
lijnolie met terpentine 1:8 ook prima, alleen goed verdelen/uitpoetsen.
ook hebben wij een hardstenen wasbak en ook hier het advies mee gekregen hou hem vettig'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je voor de tip!! Stel me enkel nog de vraag betreffende het afstoten (mooi geleidelijk weglopen) van het water. Hoe gebeurt dat?? Ik denk dat er een soort van olie gebruikt werd.
Nu is het zo dat het water er op blijft staan. Dus zelfs niet mooi geleidelijk afstroomt. De kleur is ook niet zo dat mooi donker zwart, wat het origineel was... :s