Met zachte zeep schoonborstelen , drogen en met een met arachide olie bevochtigd lapje inwrijven.
Ik veronderstel dat het een snijplankje is om kaas op te serveren.
Indien het een snijplank is om in de keuken groenten of andere etenswaren te snijden, moet ik je dit ten sterkste afraden .
Twee woorden: niet doen! Glas en steen zijn zo hard dat het ontzettend slecht is voor messen. Alle pluspuntjes voor hygiene ten spijt. Tenzij je het niet erg vindt een vermogen te spenderen aan de slijper.
Aanrader is een dikke beukenhouten snijplank. Een genot voor je messen en voor jezelf.
En dat verhaal dat je geen houten snijplanken in de keuken mag gebruiken, is allang weer achterhaald. Dit was één van de vele miskleunen die via Brusselse "specialisten" verplicht gesteld werd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met voorzichtigheid behandelen. De beste manier is gewoon met een vloeibare zeepsoort afwassen, niet in de vaatwasser uiteraard. Eventueel af en toe inwrijven met een beetje olijfolie. Vergeet niet, marmer is een harde soort kalksteen en dus kwetsbaar.
Nooit zuren of chloor gebruiken, dat is funest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet gebruiken.
Of je messen worden bot.
Of je plank raakt beschadigd en verkleurd (denk aan rode uien..)
Het is nooit goed...
Leg hem mooi neer met je rode uien niet gesneden) voor de sier. En gebruik houten of plastieken planken van de Action, Xenoss of Aldi voor het snij-werk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uitstekend antwoord. Messenkiller ; niet gebruiken.