Kan ik een koperen asbak in de vaatwasser doen of kan koper niet tegen een hoge temperatuur?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Koper kan tegen de temperatuur van je vaatwasser.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het smelt pas bij 1083 °C en zo heet wordt je vaatwasser niet.

Toegevoegd na 7 minuten:
En als je koper geoxideerd is moet je het in de coca cola laten staan, schijnt goed te werken.

Toegevoegd na 55 minuten:
http://www.motorfietsweb.com/cgi-bin/motorfietsweb/dbsql/asktheweb.cgi?thread=28605&rubriek=technisch&nh=2

"laten dobberen in een heet sopje waar een paar afwastabletten voor de vaatwasser inzitten. Onze koperen asbak wordt er steeds mooier van. Succes"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankje

Andere antwoorden (4)

Twijfelt u of een bepaalt product in de vaatwasser kan, kijk dan op het etiket aan de achter- of onderzijde van het product of deze vaatwasmachinebestendig is. Indien het product hier geen informatie over vermeldt dan kunt u beter het zekere voor het onzekere nemen en het product met de hand afwassen. Antiek, gereedschap, asbakken, kunststof, koper, tin, aluminium en plastic kunt u sowieso beter met de hand af wassen, net als producten waar lijm, verf, smeerolie of kaarsvet op zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel verhaal, maar er staat duidelijk van niet.
De temperatuur is geen probleem, echter de stoffen in een afwastablet kunnen het koper lelijk en onherstelbaar aantasten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
koper asbak trefwoorden uit je vraag, hoge temperatuur, als je een asbak hebt en je legt er een lucifer in die nog brand,zou je dan denken dat de temperatuur hoger word dan je vaatwasser,waar je plastic bakjes in kunt afwassen die niet bestand zijn tegen diezelfde lucifer,natuurlijk kan koper tegen de temperatuur van de vaatwasser,deze kan maximaal 100 graden Celcius worden(dit is het kookpunt van water)en een lucifer is brandend ongeveer 600 graden Celcius.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook al kan de koperen asbak tegen hoge temperaturen maar dan nog is de vraag of het wasmiddel het koper gaat aantasten.