Hoe reinig ik een oude ruwe leistenen vloer? Bijv. Ajax helpt weinig. De vloer blijft vuil afgeven (op een wit lapje) en de kleur is niet mooi diep.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
19.4K

Het beste antwoord

Met HG wash & shine krijg je hem schoon, is voor regelmatig onderhoud,
Met Shine finish van HG krijg je hem weer levendig en glanzend,
hier meer tips:
www.natuursteenwijzer.nl/producten/categorie.html?catID=35
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Behandel je vloer eens met een stoomapparaat,hij word hier prachtig schoon van.En dan kan je later de vloer behandelen om het wat meer diepte te geven.Dat spul kan je kopen in een dhz bedrijf.
Suc6
11 jaar geleden
Ik zou groene zeep gebruiken.
Als het niet vloeibaar is wat verdunnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een ruwe vloer zal je moeten schrobben, het schoonmaak middel doet er niet zoveel toe.
Goed schrobben met een sopje, half uurtje in laten trekken dan flink na dweilen met schoon water.
Groene zeep niet gebruiken op een vloer die vaak nat wordt, vloer kan dan nl glad worden.

Het kan ook zijn dat er een 'laag' op de vloer zit. HG heeft vaak zulke produkten, dan is het nodig deze laag te verwijderen. Wat ook weer kan met een produkt van HG.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1 keer per jaar haal ik bij de winkel waar we de vloer gekocht hebben (een bedrijf gespecialiseerd in natuurstenen vloeren)een fles vlekverwijderaar.
dit reinigt de vloer diep (aanbrengen, in laten trekken, opschrobben en met veel schoon water nadweilen).
daarna breng ik met een schone dweil impregneer op (koop ik bij dezelfde winkel).
dit geeft de vloer een diepe kleur en is meteen vochtafstotend, zodat er niet weer meteen vlekken op/in komen.
ik neem aan dat er bij jou in de buurt ook vast zo'n bedrijf zit.
het is mij afgeraden om de vloer te dweilen met allesreiniger/ groene zeep. dit brengt een laagje aan op de vloer en breekt bovendien die impregneerlaag sneller af.
ik dweil dus ook altijd met een soort shampoo, speciaal voor een ruwe, leistenen vloer (van hetzelfde merk en heel zuinig in het gebruik)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7 kopjes water, 1/2 kopje zuiveringszout (te koop bij de apotheker of drogist), 1/3 kopje ammoniak en 1/4 kopje water.......Of aanpassen naar gelang de oppervlakte.
Met dat mengsel flink dweilen.

En wat ze in kroegen doen (ook in Spanje) de schillen van pel pinda's op de vloer gooien en platlopen, Daarna gewoon wegvegen. Maar ja dat zie ik thuis niet zomaar gebeuren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij hadden hier hetzelfde probleem toen we hier kwamen wonen.
Eerst de vloer grondig geschuurd met Mister Proper, meermaals tot die volledig zuiver stond en dan zeker één dag laten uitdrogen.
Nadien behandeld met Terra Glanzend van Johnson.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begruik altijd dethol, werkt goed.

Toegevoegd na 46 seconden:
ik gebruik altijs dethol werkt goed