Wat is een geschikte stofzuiger?

Ik wil een nieuwe stofzuiger gaan kopen, en ik moet er een hebben in de prijsklasse tussen de €100-€200 en hij moet zeer geschikt zijn voor katten haren (vloerbedekking/laminaat).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

De Siemens VS07G1666 is als beste getest door de vakbladen en is verkrijgbaar vanaf €111 bij de BCC.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij hebben een half jaar geleden de Philips stofzuiger gekocht. Supergoed. Staat momenteel bij de Blokker voor de luttele prijs van 59.95. Ik geloof alleen deze week.
Ivana
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Ik heb een hond en twee perzische kleden liggen. Ik heb geen klagen. De zuigkracht is perfect.
Ivana
11 jaar geleden
Zeker, twee trappen en de hele bovenverdieping hebben vloerbedekking, ook de slaapkamers.
De Cat & Dog 5000-stofzuiger van Miele is een perfecte stofzuiger voor bezitters van huisdieren. Deze stofzuiger verwijdert namelijk met de extra krachtige Turbo-zuigmond de fijnste haren van huisdieren uit de vloerbedekking en gaat even succesvol hardnekkig vuil te lijf. De Cat & Dog 5000-stofzuiger is bovendien uitgevoerd met een actief-air-clean-filter. Door de actieve koolstof in de filtercassette absorbeert dit filter hinderlijke geurtjes die in de stofcassette ontstaan. De filtercapaciteit is zo goed dat de uitgeblazen lucht schoner is dan de lucht binnenshuis.

De Cat & Dog-stofzuiger is uitgerust met een Turbo-zuigmond. De door de zuigkracht aangedreven, gelijkmatig roterende borstel in deze Turbo-zuigmond zorgt ervoor dat diep ingetrapte dierenharen, pluisjes, draadjes en ander vuil grondig worden opgeno­men. Met een schakelaar is bovendien de luchtweerstand van de Turbo-zuigmond te regelen. Dit vergemakkelijkt het zuigen van alle soorten tapijt en vloerbedekking. Een draaizwenksysteem zorgt voor optimale bewegingsvrijheid en met deze trapezevormige zuigmond kunnen tafel- en stoelpoten zonder problemen worden omzeild.

Dierenharen veroorzaken door organische ontbinding veelal een onaangename geur in de vloerbedekking en in de stofzak. Om dit te voorkomen is de Cat & Dog-stofzuiger voorzien van een actief-air-clean-filter. Dit filter houdt niet alleen de kleinste stof­deeltjes tegen, maar bevat ook een actief-koolstoffilter dat alle geurtjes in de stofzak absorbeert.

Het hoge zuigvermogen van 2.200 Watt is elektronisch te regelen door middel van een draaiknop. Zelfs bij inschakeling van het volledige, hoge vermogen houdt de Cat & Dog-stofzuiger rekening met de gevoelige oren van honden en katten. Want dankzij de speciale motorophanging en de geluidsisolatie is deze Miele-stofzuiger bijzonder stil.

Ik ben er zeer tevreden over, en zou nooit meer een andere stofzuiger willen. Hij is wel wat duurder hij kost ongeveer 229 euro.

Toegevoegd na 2 minuten:
https://shop.bemmel-kroon.nl/producten/n/productoverzicht.csp?item=CATDOG5000&merk=MIEV&site=kieskeurig