Waar kan ik mijn afval in Arnhem kwijt?

Ik heb dus een woonstudio in Arnhem sinds vrij recent. Er staan in de buurt wel een aantal van die afvalcontainers die afval ondergronds dumpen, maar volgens de tekens erop mag er vrijwel niks in (papier, plastic verpakkingsafval en heel veel andere dingen mogen er niet in).

Mijn huurbaas verwees me gewoon naar die containers. Maar aangezien ik volgens die containers er vrijwel niks in mag gooien, waar moet ik dan mijn afval kwijt? Ik heb dingen opgezocht op de site van de gemeente, maar daar kwam ik ook niet veel verder mee.

Dit is vooral van belang omdat ik nog midden in de verhuizing zit. Ik moet mijn troep toch gewoon ergens kwijt kunnen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (3)

Ik woon ook in Arnhem, en er is een oud papier ophaaldag en een plastic ophaaldag. Glas moet naar de glasbak, en batterijen en zo naar de chemokar. Groene bak afval wordt 1x in de 2 weken opgehaald. En grote spullen moet je naar het afvalbrengstation brengen.

Ik zet grote dingen altijd naast die ondergrondse container. dan wordt het ook wel opgehaald. Plastic en paier gaat bij mij ook gewoon in de vuiliszak en dan de container in.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah, dus ik kan in principe gewoon alles wat ik normaal in de grijze bak gooi in die container gooien? Nou ja, das dan in ieder geval 1 zorg minder.
grasmaaier
11 jaar geleden
Eigenlijk hoor je het allemaal netjes te scheiden, maar in de praktijk kraait er geen haan naar. Ik doe het al 10 jaar zo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oppassen met (grote) dingen ernaast zetten, voor Arnhem weet ik het niet zeker, maar in andere steden kan je er behoorlijke boetes voor krijgen.
(of er zijn bepaalde dagen voor, of je moet een afspraak maken dan komen ze het halen)
grasmaaier
11 jaar geleden
Als ik iets naast de container zet, doe ik het altijd op de avond voor de ophaaldag. Dan hoeft de buurt er niet lang tegen aan te kijken. Heb er gisteravond laat nog een ouwe tv neergezet, en die was vanmorgen al weg.
Ik kan daar ook geen boete voor krijgen, want mijn naam staat er niet op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je naam staat er niet op, maar de milieupolitie is niet gek en zal in de buurt gaan rondvragen wie ze met een tv over straat hebben zien lopen en dan komen ze alsnog bij jou uit! Er zijn gemeentes die hier streng op controleren en das ook logisch, want het mág gewoon niet op de manier waarop jij het doet.
Beter kan vraagsteller contact opnemen met de gemeente en vragen naar de grofvuildag of een afspraak maken om alles in één keer op te laten halen.
grasmaaier
11 jaar geleden
De milieupolitie houd zich hier helemaal niet mee bezig.
Die starten echt geen onderzoek als er een keer een ouwe tv of computer, of matras naast de container ligt. Er is ook geen andere mogelijkheid om het kwijt te raken, als je geen auto hebt om het naar het afvalstation te brengen.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik woon in Amersfoort, en ik heb een vuilcontainer naast de flat. Ik zet ook grote dingen ernaast (avond voor ophalen) dan word het mee genomen. Echt grote dingen zoals een bankstel, kan ik laten halen, of zelf naar de ROVA brengen. Een chemobak heb ik niet eens, ik zou niet weten wanneer er ooit iets voor komt. Dus die dingen houd ik apart, en breng ik zelf naar de ROVA als ik voor andere dingen daar heen moet. Papierbak, heb ik ook naast de flat en zit altijd vol en heeft een heel dun klepje zodat je bijna blaadje voor blaadje erin moet doen, dus helaas gemeente, dit gaat gewoon in mijn vuilnisbak. (zonder adres enveloppen enzo uiteraard)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grasmaaiertje toch.. Door types als jou, is het afval verwerken niet meer te betalen.
Dit is milieu criminaliteit, dat betaald moet worden door alle inwoners van de gemeente.
Bij de link kun je je postcode en huisnummer invullen, en dan krijg je een overzicht van op welke dag wat wordt opgehaald bij jou in de straat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toen ik onlangs verhuisde heb ik alles verzameld en in een aanhanger naar de stort gebracht. Kost niet veel. Btw, kun je de gemeente niet bellen?

Toegevoegd na 6 minuten:
Hier hebben ze een email adres, en ze antwoorden nog ook!