Hoe kan het dat mijn schone wasgoed fris uit de machine komt, maar na kort gebruik al begint te stinken?

Ik heb eerst in de zoekfunctie gekeken en daar staan wel zat oplossingen,maar niet voor mijn probleem.
Het wasgoed stinkt namelijk niet als het uit de machine komt,maar als het droog is en je hebt je handen een paar keer afgedroogd aan een handdoek,dan stinkt de handdoek al.
Ik heb de wasautomaat al geregeld met een vaatwastablet op 90 graden laten draaien,maar dat lost niets op en m'n wasautomaat stinkt ook niet als ik heb gewassen.

Iemand bekend hiermee en wat kan ik hiertegen ondernemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe droog je je was?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De handdoeken in de droger
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee een Candy,dus jij hebt dit probleem ook?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij doet m'n moeder weleens soda in de wasmachine en dan op 90 graden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er pas last van sinds ik van die crystal korrels als wasverzachter heb gebruikt.
Ik weet zo gauw het merk even niet,maar ben hier wel mee gestopt en nu gebruik ik geen wasverzachter want de handdoeken stinken toch weer als ze droog zijn en je je handen een paar keer hebt afgedroogd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soda heb ik ook al eens geprobeerd,maar het gekke is dat mijn was niet stinkt als ik het uit de machine haal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat komt mij dan heel bekend voor,precies hetzelfde. Mijn moeder en dochter gebruikt die korrels ook en zij hebben nergens last van dus ik begrijp hier niets van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik waspoeder van de Lidl en die is toevallig ook nog eens als beste uit de test gekozen vorig jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt in een droger te drogen?? Heb je al eens een andere droger geprobeerd? Bv van de buren of de was eens lucht drogen? Ik heb hetzelfde gehad, (natte hondenlucht nadat je je met een handdoek afgedroogd had). Bleek de droger te zijn. Succes !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het probleem ook en ik gebruik geen wasverzachter en heb geen droger. Nu gebruik ik op het toilet en in de keuken vaak 2 handdoekjes tegelijk. Dan kan de een goed drogen voor ik hem weer gebruik. Niet echt ideaal maar ze stinken niet meer.
Rieneke1
12 jaar geleden
misschien azijn als wasverzachter gebruiken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel Sjaan. Nee ik heb geen andere droger geprobeerd Willemp en het gekke is dat het alleen met handdoeken is als deze een paar keer is gebruikt met handen afdrogen en ik heb het ook sinds ik die crystal korrels van Silan heb gebruikt want daarvoor had ik er geen last van. Gaat je was dan niet naar azijn stinken Rieneke en bedoel je gewoon azijn of schoonmaakazijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ruik je niets van Maria, schoonmaak azijn heb je tegenwoordig ook in citroen en lavendel geur, niet dat het dan echt lekker ruikt:)
Maar ook gewone schoonmaak azijn voldoet prima.
Rieneke1
12 jaar geleden
maria, ik gebruik al jaren schoonmaakazijn als wasverzachter.
het werkt net zo goed, en is veel minder belastend voor het milieu.
verder is het 't behoud van je machine.
en nee, je ruikt gewoon de geur van het wasmiddel, verder niets.
ik zou zeggen; probeer gewoon uit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké en bedankt voor de tip,ik ga het dan proberen,kijken of dat wel werkt tegen de vieze lucht,zal wel een weekje duren want ik heb net alles weg gewassen,maar hoeveel moet je ervan in het bakje gooien?

Het beste antwoord

Je kan dit probleem oplossen door je was een aantal uren te weken in water met een flinke scheut schoonmaakazijn. Je zal merken dat de vervelende geurtjes verdwenen zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Na weken van de vuile was in azijn gewoon wassen in de machine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het is bekend dat wasgoed in drogers slijt, dat houdt dus in dat vezels in je droger achter blijven en die kunnen dus gaan stinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik eens verschillende waspoeders ,(of vloeibare)
Gebruik verschillende temperaturen en een goede wasverzachter.
Men maakt reclame voor steeds lagere temperaturen,
maar daar wordt de was niet schoner van.

Toegevoegd na 3 minuten:
Inderdaad de droger is de laatste die zich met uw was bemoeid.
Is deze fris en rein?
In en uitlaatfilters schoon?
Vlottercompartiment schoon?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik ook al gedaan en na het wassen laat ik de machine nog een keer leeg draaien met een vaatwastablet op 90 graden en ook dat helpt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met alle respect, maar als de wasautomaat en wasdroger schoon zijn dan komt het wasgoed in de linnenkast te liggen. Dat is het laatste object voor een nader onderzoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Filters wel,maar vlottercompartiment?
Geen idee waar dat zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan m'n linnenkast ligt het ook niet want die is schoon.
Het kan zijn dat je of te veel wasmiddel of wasverzachter gebruikt. Dat blijft dan achter in de vezels en gaat heel snel na nat worden weer stinken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat dit het is want wasverzachter gebruik ik nu niet meer en waspoeder erin doe ik met het maatbakje dat erbij geleverd wordt.
Het kan zijn dat je wasgoed een keertje te lang nat is gebleven en toen zuur is gaan ruiken. Bij mijn weten krijg je dat er niet meer uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook dit is niet het geval want ik haal de was er gelijk uit als het klaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hoeft maar één keer gebeurd te zijn bij bv. een natte sporthanddoek die te lang in een tas is blijven liggen en die 'besmet' dan de rest van de was. Ik had er ook zo'n handdoek bij thuis. Meteen weggegooid dus.
Ik begrijp dat de was fris uit de "wasserij" komt en het probleem ontstaat na het gebruik.
Wanneer een vochtige (gebruikte) handdoek niet binnen een relatief korte tijd na gebruik kan drogen, ontwikkelen zich bacteriën die je kan ruiken. Dit gaat sneller wanneer de handdoek in een warme ruimte hangt, en/of wanneer de vochtigheid in de ruimte hoog is.
Hierin kan ook de oorzaak van je probleem gezocht worden. Je kan proberen om de handdoek na het gebruik zo op te hangen dat deze gemakkelijk en snel droogt zodat de bacteriegroei beperkt wordt of niet plaats kan vinden.
Je kan ook eens opletten of het probleem zich altijd voor doet of heviger wordt wanneer het warmer of benauwder (dus vochtiger) weer is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet wat je bedoeld,maar ook daar ligt het niet aan denk ik omdat ik voor ik crystal korrels gebruikte nergens last van had.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja precies, het verminderen van vocht in de woning zou wel eens goed kunnen helpen. Ruikt het in huis ook wel eens muf?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ook niet en daarbij staat er altijd een raam open op een kiertje.
of meteen in de droger doen, of op de verwarming hangen of buiten in de wind laten drogen. Maar niet samen op een hoop want dan gaat het idd snel weer stinken.