Hoe krijg ik het snelst de lucht van het gourmetten of fonduen uit mijn huis?

Heb de buitendeur open gehad tijdens het eten en later geurkaarsen en wierook gebrand maar helaas.. alles ruikt..tot aan de slaapkamers toe.. en daar hing de mooie kleding voor vandaag klaar dus ook die ruikt nu..
Baal stevig! Wie heeft een gouden tip voor de volgende keer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
28.2K

Het beste antwoord

Tip voor de volgende keer:
Zet een schaaltje gemalen koffie op de tafel tijdens het gourmetten. Koffie absorbeert geur.

Tip voor je kleding:
Je kleding kun je het best even in de stoom in de badkamer hangen. Daarna even laten drogen, luchten voor een raam dat op de ventilatiestand openstaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Een kommetje spiritus neerzetten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zet een pannetje water met azijn op het fornuis, en laat dat een tijdje koken.
de kleding zou ik even buiten hangen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Kleding even in de douche hangen en zorgen dat er flinke stoom onstaat, geur trekt er dan hopelijk uit. Volgende keer keer goed de afzuiging aan, en azijn op het fornuis. Na de fondue ook zo snel mogelijk de zaak uitzetten en afdekken/afwassen. Verpak voor de zekerheid je kleding in een plastick hoes en gewoon erna goed luchten, maar waarschijnlijk blijft de lucht wel een paar dagen hangen, net als na pannekoeken bakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je last hebt van een gourmetlucht in je huis zou je kunnen beginnen met daar te gourmetten waar je het minste last van hebt. Uiteindelijk kook je ook niet in je huiskamer om reden dat de kooklucht zich ook door het hele huis zou verspreiden, Denk aan bloemkool- of spruitjeslucht. Dus gourmetten in je kamer alsmede steengrillen of fondu is geen optie als je geen overlast van deze 'luchten' wil hebben. Wat wij bv. gisteren gedaan hebben: de keukenbar gezellig aangekleed, afzuiger aan en het raam op een kiertje. Van het gourmetstel komt voldoende warmte dus heb je het ook niet koud. Misschien ietwat ongezellig maar wel pratisch. Ons huis 'ruikt' niet omdat we gegourmet hebben waar we altijd koken. Onze keding rook wel maar daar is de wasmachine weer goed voor. Succes een volgende keer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fondue geuren is lastige vettige geur. Gaat ook in gordijnen enz. zitten.
Ik heb het meeste baat met de afzuigkap goed schoon te maken.
Verder goed luchten met de roosters open. Duurt bij mij wel 24 uur.
Ook spray ik een au de toilette geur ( die ik daar speciaal voor gebruik) op de verwarming dan trekt die geur goed door de kamer.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
brand een kaarsje met daarboven een bakje met water (geurlampje) en etherische citroenolie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoek eens op lampe berger. Een uniek flesje met een lont er aan. Je steekt het enkele sec aan en binnen een mum van tijd is de gourmet of rook geur verdwenen! Wel prijzig maar effectief
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ramen tegen elkaar open zetten en je kleding op een hangertje voor het open raam hangen trekken de luchtjes ervan zelf wel uit.