Wat te doen als een kat in onze kinderzandbak heeft geplast?

De kat van een buurvrouw heeft hoogstwaarschijnlijk in de zandbak van mijn zoontje geplast. Het stonk vandaag nogal en ik heb 'm al eens moeten wegjagen (toen wel net steeds op tijd gelukkig). Ik vind het zeer onprettig en weet niet hoe ik dit moet schoonmaken.

Ook i.v.m. besmetting van kinderen. Of zitten wormen alleen in ontlasting van de kat en niet in de plas?

Heeft iemand een goede tip hiervoor? Het zand eruit scheppen heeft niet veel zin omdat ik niet kan zien waar het is gebeurt. Er is namelijk ook met water gespeelt in de zandbak...

Alvast heel hartelijk dank voor degene die mij kan helpen!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.5K

Het beste antwoord

Die stank is heeeeel hardnekkig. Een bovenste laag eruit scheppen en een flinke emmer met heet water en flink wat azijn door de rest van het zandbakzand scheppen en laten drogen werkt redelijk.

Om te voorkomen dat ze er weer ingaan kun je tweezijdig plakband of plakfolie met de plakkaat naar boven in de zandbak leggen, of op het deksel.
Katten vinden dit verschrikkelijk vervelend voelen aan hun pootjes en als het om 1 dader gaat, zal deze de link van mogelijke kattebelletje/plakpootjes snel leggen en de mogelijke kattebelletje/ zandbak gaan ontwijken.....
Succes!

En idd, urine kan geen kwaad.

Toegevoegd na 3 minuten:
Plakkaat is plakkant en kattebelletje is kattebak.....
Mijn iPad bemoeid zich met mijn zaken. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

allereerst kan ik je geruststellen: kattenurine zorgt niet voor besmetting met wat dan ook.
maar fris is natuurlijk anders, en vroeg of laat gaan de katten er ook in poepen.
zo'n zandbak is veel te verleidelijk.
ik zou de bak toch zoveel mogelijk uitscheppen, vullen met vers zand, en zorgen voor een afdekmogelijkheid als de kleine er niet mee/in speelt.

of de tuin ontoegankelijk maken voor katten, al is dat natuurlijk een beetje de omgekeerde wereld.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat de buurvrouw hem maar leegscheppen en nieuw zand kopen.
(En de kat binnen houden.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
O wat fijn zeg dat ik dat weet (van die urine). Bedankt Rieneke voor je reactie!
En inderdaad heb ik al zoveel mogelijk stinkend zand eruit geschept. Misschien dat het door het warme weer zo is gaan ruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mss is het wel een andere kat geweest dan die van de buurvrouw.....je kan het aangeven bij die buurvrouw dat haar kat regelmatig bij jullie in de tuin rondsnuffelt en dat je dat niet prettig vind...mss komt ze zelf met een oplossing....maar met een schop en kruiwagen kwaad naar de deur stampen lost natuurlijk niks op!