Hoe maak je aluminium in de douchecabine schoon?

Op onze douchecabine zitten op het aluminium gedeelte schimmels, hoe kan ik dit het beste schoonmaken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.4K

Het beste antwoord

met een stoomreiniger gaan alle schimmels en bacterien dood en laten los daarna met een schone doek nawrijven en je bent ervan af
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, maar ik heb geen stoomreiniger, en om hem er speciaal voor aan te schaffen, daar vind ik ze te duur voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt die ook huren bij boels of iets dergelijks en als je dan ja cabine goed bijhoudt komt er niet gauw schimmel meer in

Andere antwoorden (4)

scheutje allesreiniger op een doekje. Opbregen. 10 minuten wachten en afnemen met een vochtige doek. Naspoelen en klaar.

Als je veel last van schimmels hebt moet je even kijken of je niet beter kan ventileren om de douchekabine sbneller droog te krijgen.

Schimmelwerende spray bestaat ook, maar is in principe niet nodig als je het alu gewoon schoon houdt en de kans geeft te drogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HG schimmel-, vocht- en weerplekken reiniger vernietigt direct alle schimmels, waardoor de vieze zwarte plekken verdwijnen. Deze lelijke zwarte schimmel-, vocht- of weerplekken komen veel voor in siliconenvoegen tussen badkuip en tegelwand, in de douchecabine en in het stucwerk. De ondergrond vanaf 3 tot 5 cm met HG schimmel-, vocht- en weerplekkenreiniger besproeien. Bij sterk vervuilde oppervlakken de behandeling na 10 minuten herhalen. Het middel 30 minuten laten inwerken en daarna schoonmaken met water en spons.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Maar op de verpakking van HG schimmel= vocht en weerplekken reiniger staat dat je het niet mag gebruiken op aluminium. Vandaar mijn vraag.
In onze douche waren ook aluminium delen.
Eerstens afsoppen, (ik gebruik altijd driehoek zeep) en daarna deed ik het aluminium met het schuurmiddel wat je ook gebruikt voor de kookplaat schuren. Afspoelen, drogen, en klaar.
Schimmel vindt het heerlijk in een vochtige omgeving.
Droog daarom na het douchen altijd cabine, tegels en vloer droog.
Voorkomen is beter dan genezen.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst met schoonmaakazijn proberen.. lukt het niet dan met Ajax Oxio od H&G schimmelreiniger...
Is het dan nog niet opgelost stap dan even bij een goede Baderie binnen..die hebben werkelijk goed spul alleen betaal je dan wat meer...