een kelder ruimte van ongeveer 100m2 staat een tijd leeg maar ruikt nu muf ( zit vloerbedekking) en heeft wel ventilatie. Hoe reinig je dit?

Er kan in gewoond worden want er is een raam. maar het ruikt muffig( gen tocht of lekkages) hoe krijg je dit lekker ruikend zoals een huiskamer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je het raam en de deur al eens lange tijd achtereen tegelijk open laten staan en dat meerdere dagen achter elkaar?
Je schrijft dat er geen lekkages zijn maar er zal toch wel enig vocht zitten. Heb je al vochtvreters geplaatst? Die heb je ook met citroengeur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja het is ook droog. het ruikt alleen alsof er gewoond is. ( is er ook tijdelijk) en doortochten hielp niet zo goed. vochtvreters met citroen kan ik idd proberen. Het stinkt niet ofzo maar je weet wel. beetje gewoonde geur en als je het met de andere verdiepingen vergelijkt ruiken die heel fris.

Het beste antwoord

De vloerbedekking zal zeker en vast alle geurtjes van de vorige bewoners hebben volgezogen. Wanneer het geen optie is om de vloerbedekking te verwijderen, kun je het proberen te reinigen met een stoomreiniger. Eventueel flink besproeien met `HG Alle Nare Geurtjes Weg`.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik zou in elk geval die vloerbekleding heel goed reinigen. En dan zou ik bakjes zetten met koffie. (koffiefilters ) Koffie heeft de neiging die geurtjes te absorberen. En het ruikt tijdelijk effen naar koffie.succes. k zou wel nadien die koffiefilters niet meer gebruiken om op te drinken...