Hoe kun je het beste een pet wassen?

Ik heb een witte pet en inmiddels begint hij een beetje geel te worden, dus ik zou graag willen weten hoe ik deze het beste kan wassen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
75.4K

Het beste antwoord

Als je pet karton bevat is het raadzaam je pet niet te wassen, maar droog te reinigen met soda of biotex. Gewoon een klein handje soda op je hand nemen en er voorzichtig in masseren. Het kan een poosje duren voordat je resultaat ziet en het werkt alleen met een witte pet. Denk eraan dat je goed alle korrels verwijderd, evt met een stofzuiger.
Als je pet kunststof bevat ipv karton zou ik hem met de hand wassen met handwasmiddel, biotex of soda. Goed uitspoelen en laten drogen uit de zon.

Je kunt controleren of je pet met karton gemaakt is of met kunststof door achter de klep heel voorzichtig te kijken. Als je pet modieuze beschadigingen heeft bij de klep dan kun je het misschien zo ook wel zien.
Als je gekleurde petten hebt kun je deze ook (droog)wassen, maar dan niet met soda. Soda heeft namelijk een ontkleurend effect, als je ander witte kledingstukken of vitrage hebt, kun je dit heel goed met soda wassen als ze verkleurd zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als het plastic petten zijn, kunnen ze zeker in de wasmachine (niet als er wat karton aanzit natuurlijk). Kijk wel uit met plastic bedrukking op de pet (geldt niet als die van jou helemaal wit is), want dit kan loslaten/vervagen in de was.

Maar een echt witte pet kan prima in de wasmachine
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik doe ze altijd in een sopje van biotex blauw, in een teiltje met lauw water laten staan en na een kwartiertje ofzo ( ligt er aan hoe vuil het is) even schrobben met een borsteltje en dan goed spoelen met lauw water
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn pet deed ik vroeger zo:

emmer met waspoeder vullen & warm water
da er 1 keer volledig in duwen
met een oude verslete tandenborstel die proper maken (vuile plaatsen), met een sponske kunt ge da ook doen zene trouwens

en dan nog is afspoelen
gwn late drogen aan het wasrek

hopelijk hebt gij er ook iets aan