Giet chloor door de gootsteen en na een uurtje pas wegspoelen.

Toegevoegd na 13 uur:
Ook kun je je gebruikte filterzakje met koffieprut erdoorheen spoelen.

Toegevoegd na 14 uur:
Alleen de koffieprut hoor, het filterzakje zelf niet :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Muscle werkt vaak wel goed vind ik. Of super heet water met afwas er doorheen spoelen. Dreft of zo. Dus zonder je vuile afwas. Maar Muscle werkt vaak wel goed. En vooral niet teveel er doorheen gooien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gooi wat soda in het gootje, heet water er overheen gieten en de lucht verdwijnt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij een gootsteen die vaak gebruikt wordt, probeer ik in eerste instantie gewoon kokend water.
helpt dat niet, dan soda met kokend water.

bij een gootsteen die heel weinig gebruikt wordt, helpt een laagje olie.
gewone slaolie is prima.
Rieneke1
11 jaar geleden
Misschien werkt het chiffon niet goed omdat hij verstopt zit. Dan komt het nare luchtje uit de riool buis.

Chiffon correleren misschien?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Realco heeft een speciaal product voor het ontgeuren van leidingen. Het is een product op basis van enzymen en dus volledig natuur vriendelijk.
Ik gebruik het op regelmatige basis en heb nooit geen last meer van geurtjes, zowel in de keuken, badkamer wastafel en douche. Doordat de leidingen terug glad zijn is er ook geen verstopping meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt wel allerlei schoonmaak middeltjes gaan gebruiken maar die werken maar tijdelijk !
Het beste kun je het schroefje in de spoelbak los draaien en aan de onderkant de zwanenhals losdraaien .
En draai de zwanenhals ook uit elkaar
En probeer het zo goedmogelijk alles aan de binnenkant schoon te maken met een oud mesje .
En dan zijn de nare luchtjes ook verdwenen .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maak wat azijn warm vermengd met zuiveringszout en giet dit door de afvoer. Even laten inwerken en dan goed naspoelen. Perfect reinigingsmiddel!
amc