Welke schoonmaakmiddelen zijn het beste voor het milieu?

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik vraag me af of bv soda slecht is voor milieu, en welke merken en soorten schoonmaakmiddelen het beste zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

natuurlijke schoonmaakmiddelen zoals groene zeep en azijn. Natuurlijke schoonmaakmiddelen bestaan voor 100 procent uit natuurlijke producten, plantaardige basis en afbreekbaar. Natuurlijke schoonmaakmiddelen zijn ook beter voor het milieu en uiteraard ook veiliger dan chemische schoonmaakmiddelen. Natuurlijke schoonmaakmiddelen zijn te verkrijgen bij een natuurwinkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

eco-(af)wasmiddelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alle biologisch afbreekbare schoonmaak middelen indien met mate gebruikt. en natuurlijke schoonmaakmiddelen
Kijk uit met chloor houdende middelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soda en azijn zijn onschadelijk. Ook gootsteenontstopper is onschadelijk, al hoewel het wel corrosief is in eerste aanleg, maar volledig afbreekbaar.
Echt schadelijke middelen worden vrijwel niet meer gemaakt, simpelweg omdat het niet mag. Vaatwasmiddelen bevatten erg veel fosfaat en dat is niet goed voor het milieu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ecover super spul
zoek het maar eens op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou zeggen citronella, kan je bijna overal voor gebruiken en is ook goedkoop..
of anders inderdaad de eco schoonmaakmiddelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om snel en eggicient schoon te maken zonder al te veel het milieu te belasten gebruik ik een stoomapparaat. ! x investering en daarna alles enorm schoon. De 1e keer dat ik zo'n apparaat gebruikte wist ik niet wat ik zag wat er nog voor troep van de ogenschijnlijke schone oppervlakten kwam.
Overigens perfect voor vloeren, met schoonmaakmiddel blijft er vaak een plakkerig laagje achter. Heb je met stoom geen last van.