Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom mag je aan de was geen wasverzachter toevoegen als je in de droger droogt.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

even een stukje knip en plak werk (maar mét bronvermelding..) :

als je was met wasverzachter in de droger doet en dit iedere keer opnieuw ontstaat er door de wasverzachter steeds een klein vettig laagje op je sensor.
in de wasdroger zit een klein staafje een sensor, die voelt of jou was droog is.
als je iedere keer was met verzachter in je droger doet komt er een laagje over die sensor waardoor hij niet meer goed voelt of het droog is en als hij dit niet meer voelt slaat je wasdroger dus niet af als het wel droog is

uiteindelijk loop je hierbij ook brandgevaar omdat hij de droge was nogsteeds verhit!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wist ik ook niet +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als eerste en het duidelijkste antwoordt.
Kon het niet vinden op internet. geen handige zoeker dus.
Dank je wel

Andere antwoorden (2)

wij hebben onze droger al 10 jaar en we gebruiken altijd wasverzachter met wassen en de droger is nog nooit gerepareerd dus het kan niet zoveel kwaad hoor om wasverzachter te gebruiken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik ook altijd wasverzachter. Onze droger heeft er ook geen last van. Ik wist dit ook niet eens dat het schadelijk zou kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik wist het ook niet,en heb inmiddels mijn droger ca 15 jaar en gebruik wasverzachter tegen het knetteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat knettert er dan als je daar tegen wasverzachter gebruikt? haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wollen sokken bijvoorbeeld of iets van nylon...
wasverzachter bestaat uit siliconen als deze warm worden heb je kans dat je filter dicht komt te zitten waardoor de werking van het filter niet optimaal is. hierdoor gaan de pluisjes in je droger rond zwerven en komen op plekken waar ze niet horen te komen b.v het verwarmings element. Dit is voornamelijk het probleem bij condensatie drogers. de 2 bovenstaande peronen hebben waarschijnlijk een luchtafvoer droger. hier is het risico kleiner doordat de rest pluisjes door de slang naar buiten worden afgevoerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding