witte gloed op donkergrijze vloertegels. wat te doen?

ik heb donkergrijze vloertegels. de vlekken verwijderen is gelukt, maar er blijft een witte gloed op de tegels. als je van een afstandje kijkt is dat duidelijk te zien. de glans zie je niet goed. dat witte gloed krijg ik niet schoon. iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (6)

Ik denk dat het cementsluier betreft, dit kun je verwijderen met HG cementsluier verwijderaar (HG extra).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schoonmaak azijn werkt vaak het beste. Wel mengen met water natuurlijk;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HG natuursteen cement- & kalksluier verwijderaar (HG product 31) is zuurvrij en verwijdert daarom veilig cement- en/of kalksluiers van marmer en andere kalkhoudende natuursteensoorten zoals travertin, blauwe steen, hardsteen e.d., maar is ook veilig voor beton- en kunststoftegels waarin stukjes natuursteen zijn verwerkt, zoals granito en marmer composiet.
Los een halve liter op in een halve emmer (5L) water. Het oppervlak vooraf nat maken met schoon water en de oplossing aanbrengen met behulp van een dweil of mop. Niet meer dan 10 à 15 m² tegelijk behandelen. Schrob vervolgens het oppervlak goed met een schrobber of borstel, 5 minuten laten inwerken en aansluitend nog een keer goed schrobben.
Hierna de oplossing van het oppervlak verwijderen met een dweil en aansluitend de vloer dweilen met schoon water.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://nl.hg.eu/products/show/id/39/kalkaanslag_verwijderen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk niet dat die een cementsluier is gezien dit pas ontstaan is na het wegwerken van die vlek.
Uw vloer zal op die plaats gewoon mat zijn tov de rest.
Best uw vloer een grondig kuisen met bv Terra Brillance.
Ik had net hetzelfde probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mogelijk gaat het er met groene zeep ( zachte zeep) er ook wel af, even een stukje proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb deze ook gehad op een donkergrijze drempel. Probeer het eens met olijfolie.