Hoe kan ik vlekken verwijderen en mijn laminaat streeploos schoonmaken zonder dat er vlekken en strepen achterblijven?

Ongeveer een half jaar geleden kocht ik bij de Carpetright een vloer van klik-laminaat.
De vloer dweil ik 2 maal per week met Pledge laminaatreiniger, die hier speciaal voor bestemd zou zijn. Echter blijven er veel vlekken achter na het dweilen. Ongeveer 2 maanden geleden had ik de vloer behandeld met een HG beschermfilm. Sindsdien zijn er ook doorzichtige plekjes op de vloer ontstaan die ik niet kan verwijderen.
Er wordt nooit met schoenen op de vloer gelopen en alle meubels zijn voorzien van viltjes om krassen te vermijden.

Kortom: Hoe kan ik deze vlekken verwijderen en hoe (met welk middel) kan ik mijn laminaat streeploos schoon maken zonder dat er vlekken en strepen achterblijven?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

(De afbeelding geeft de kleur van mijn laminaat weer)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
43.9K

Antwoorden (8)

ik gebruik altijd sorbo blue wonder voor vloeren (is de groene variant) dit bevalt me prima! Mss kun je die is proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laminaat krijg je streeploos schoon door je vloer schoon te maken met Dreft afwasmiddel, opgelost in water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik heetwater met een minuscule scheut ajax lelietjes van dalen.
Resultaat streeploos schoon en lekker dat het ruikt!!!
11 jaar geleden
Doordat uw vloer al een beschermlaagje heeft kan u vanaf nu kuisen met Terra Glans.
Een emmer lauw water met een dopje product, niet teveel, eerst nat dweilen en vervolgens met een uitgewrongen dweil er nog eens overgaan.
Heb ik jaren in mijn vorig appartement gebruikt op laminaat en nu weer maar op een gewone keramische vloer.
U zal versteld staan hoe proper die wordt en zal glanzen.
Hij is ook niet zo snel vuil en als er iemand gemorst heeft kan u het eenvoudig met een natte doek opnemen
Succes..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
denk dat er in dat pledge product van wat olie verwerkt zit en daarom die vlekken, heb ik ook bij meubels ervaren.
Dus alle oplossingen van anderen, gewoon een goed sopje maken, met schoonmaakmiddel, niet agressief, helpt vaak het beste.
Knap van je twee keer per week dweilen, hoeft niet denk ik.
Je hebt van die droge doekjes, wissers die doen ook prima dienst en of stofzuigen.
vaak te nat reinigen is eigenlijk slecht, zie de bron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste kun je dit met een vloerdoek van Ha-ra doen, nooit strepen. Laminaat mag niet te nat behandeld worden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi, ik had hetzelfde probleem....dure en goedkope middeltjes gekocht maar probeer het volgende koop schoonmaakazijn!! bij de action heb je ook varianten met lekker luchtje en mega goedkoop vul je emmer met heet water flinke scheut azijn er in en al je strepen en plekjes gaan weg. die andere artikelen doen het tegenovergestelde die leggen juist een soort vetlaag(bescherming) waarna je alles dus ziet . dit azijn werkt op alles heb net nagellak uit een blouse gekregen, kalk op vloer etc etc. biologisch afbreekbaar en kost geen drol succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer het eens met water en schoonmaakzijn met een microvezeldoekje
Bronnen: