Hoe krijg je de kraag van een overhemd weer schoon?

Ik vind de kragen er altijd wat smoezelig uitzien, zelfs als het overhemd net gewassen is.
Iemand tips hierover?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
19.6K

Het beste antwoord

Zelf gebruik ik vaak ossegalzeep en smeer deze goed in en even uitspoelen dan nog een keer inzepen en dan de wasmachine in. Komt dat je deze niet op hoge temperaturen wast maar de nek altijd afgeeft in een overhemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar kun je ossegalzeep kopen? +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iIk koop het in supermarkt Jumbo, daar ligt het bij de waspoeder artikelen. Het is een kleine doosje en kijk je snel overheen. Ik gebruik het overal voor groene grasvlekken, moddervlekken tijdens het voetbal, sate of sausvlekken, wel gelijk behandelen dan heb je het beste resutlaat. Het is ook niet zo duur.

Andere antwoorden (5)

Als je geen ossegalzeep hebt werkt een beetje afwasmiddel ook goed. Werkt vet oplossend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij sommige mensen wordt de kraag van een blouse aan de binnenzijde erg `vettig`. Ik heb hier een schone deodorantroller voor, die ik vul met heet water en daarin opgeloste groene zeep. Voordat ik de blouse in de was doe, rol ik er even met de deodorantroller over de kraag, zonder dat mijn handen steeds onder die zeep zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kraag even vochtig maken en wat gewone shampoo erop doen. Je kunt het met een nagelbosteltje of een afwasborstel er even lekker in borstelen. Daarna gewoon in de wasmachine wassen.
Waar ik woon kun je "baking soda" in de supermarkt kopen. Dat is een soort zout dat je kunt eten en ook mee schoonmaken. Raar spul, maar ik gooi het in de wasmachine als een soort wasmiddel versterker en het werkt wel degelijk. Met name de witte was wordt net ietsje schoner. Ik heb geen idee of je dit in Nederland ook kunt kopen maar anders zou je ook een handje gewone soda bij het wasgoed doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de kraag met wat water en shampoo of vloeibare zeep in te smeren voordat u het in de wasmachine gooit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt de kragen het beste 'voorbehandelen' voor je ze in de wasmachine doet. Je kunt dit doen door de kraag in te smeren met puur vloeibaar wasmiddel, of als je met zeeppoeder wast, met afwasmiddel of shampoo. (Deze hebben ook een ontvettende werking). De zeep goed in de kraag wrijven en het wasmiddel even laten intrekken. Daarna de overhemden op de gebruikelijke manier in de wasmachine wassen.