Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe krijg ik kettingsmeer uit mijn mooie nieuwe rok?

mijn viscose rok kwam ergens in mijn fiets klem te zitten en nu zit er over een oppervlakte van zo'n 20 cm2 zwarte smeer op. nav een tip al 2 dagen ingeweekt met Quick and Brite en zojuist gewassen, maar dit hielp niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K
MissBiggie
11 jaar geleden
Met de vlekkenschaar ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ha, ha, ha, zeker weten dat de vlek weg is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

waarschijnlijk op dezelfde manier als bij mijn das:
http://www.goeievraag.nl/vraag/vetvlek-zijden-stropdas.332393
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kettingsmeervlekken zijn redelijk te verwijderen met Biotex Oxi Effect en Biotex Handwas & Inweek (Biotex Groen). Test Biotex Oxi Effect altijd eerst op een onzichtbare plek, want gekleurde katoen kan verbleken. Breng het middel aan en laat even intrekken. Spoel goed uit en laat het artikel meedraaien met de overige was. Hebt u geen Biotex Oxi Effect bij de hand? Los dan eerst het vet op met een gewoon afwasmiddel of gebruik Driehoek groene zeep, en spoel goed uit.

Koop een stick Ossegal bij de drogist, neem een nagelborsteltje en schrobben maar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu je het al gewassen hebt is de kans klein dat het nog lukt, maar verse smeervlekken gaan eruit met X10, handig om in huis te hebben, omdat je er veel vlekken mee uit krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding