Hoe krijg ik vers geknoeide thee uit een matras?

Vanochtend is er thee over de matras top heen gegaan. De hoes zit vast en kan er dus niet af. Heeft iemand een idee om ik de theekleur uit het matras te halen? Er ligt momenteel Soda op.

Mvg,

Paul

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Als je steradent tabletten in huis hebt, dan een tablet oplossen in een half kopje warm water en het nog bruisende spul over de vlek gieten, met een schone doek, de vlek wegdeppen of voorzichtig wrijven, daarna droogfohnen met een haarfohn, heb je geen steradent dan kun je hetzelfde doen met een vaatwastablet of een oxi product.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel. Steradent hebben we niet in huis. Wel Vanish oxi action. Zou dit een goede kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat werkt ook, succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartstikke bedankt! Ik heb het inmiddels met Vanish Oxi Action gedaan, zoals Crea zei, een beetje deppen en daarna met verdunde Vanish er af halen (ook deppen). Hiermee is de vlek gelukkig tot zo'n 90% weggegaan. Hartstikke bedankt voor de reacties! :)

Andere antwoorden (2)

Met heel veel water en een schone theedoek voorzichtig eraf halen. Meer deppen dan vegen. En dan natuurlijk de matras goed laten drogen.

Toegevoegd na 55 seconden:
Eerst het ergste er gewoon afdeppen met een droge schone theedoek maar ik neem aan dat je dat al gedaan hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, we hebben het inderdaad met wat water af gedept, maar hierdoor werd de vlek wat groter, en minder hard van kleur. Het liep dus wat uit. Nu ligt er Soda op.
Een verse theevlek kun je meteen behandelen met een lauw sopje. Maar nu is het al ingedroogd denk ik.

Ik heb op mijn crème-kleurige bank een keer in een impuls een theevlek verwijderd met HG tapijtreiniger en dat is toen gelukt.
Verder heb ik even voor je in het Vlekkenboekje van mijn moeder gekeken, mocht de HG bij jullie niet werken.
-deppen met pure alcohol
-ammoniak
-schoonmaakazijn
-spiritus
-verdund bleekwater met 10%bleekwater en 90% water
-ossengalzeep

Wie weet zit hier de gouden tip bij .