Hoe krijg ik het deel van de badcelvloer schoon, dat 27 jaar onder een wasmachine heeft gezeten?

27 jaar vuil, stof en haar

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Badcel: ik ga er even van uit dat het tegels zijn. Als het granito is, heeft het misschien een speciale behandeling nodig (weet ik niet).
Sowieso eerst zo stofvrij mogelijk maken - stoffer en blik, daarna grondig stofzuigen evt. met speciaal mondstuk voor harde vloer (met borstelrand).
Daarna zou ik het eerst proberen met pure alles- of badkamerreiniger. Met een goeie harde borstel, en schrobben maar.

Het kan zijn dat er veel kalkaanslag zit, van opgedroogd water. Daarvoor zijn goede kalkreinigers te koop. Als je milieuvriendelijk(er) wilt, kun je schoonmaakazijn gebruiken. En de natuurwinkel heeft ook goede kalkreiniger op basis van citroen. Puur gebruiken, niet eerst verdunnen met water.
Als je een hogedrukreiniger hebt, lijkt me die ook erg bruikbaar voor deze klus.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vuil stof en haar opvegen, en dan met de gele dasty van de Wibra aan de gang, dat spul ontvet als een tierelier. En ontkalker voor de kalkaanslag
Maar ben bang dat je toch altijd wel verschil blijft zien
anneliez
11 jaar geleden
Na het droog schoonmaken zou je er een laagje groene zeep op kunnen smeren , even laten inwerken en dan , al poetsend wassen en schoonmaken. Ik wens je er veel succes mee.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1 voor het in laten trekken, doe dat rustig een uur, scheelt een hoop.
Groene zeep is prima als er weer een wasmachine komt te staan, maar anders geen groene zeep op een badkamer vloer doen ivm kans op glad worden.