Van Ariël moeten we alle was in koud water doen. Mijn vriendin zegt dat dat volgens de wasmachinefabrikant niet goed is voor de wasmachine.

Waarom niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.8K

Het beste antwoord

Je vriendin heeft gelijk. Je kunt de wassen met koud water doen; de was wordt dan wel schoon, maar doe voor het behoud van je wasmachine tenminste 1x per maand een was op 90 graden. Je kunt bijv. een handdoekenwas met waspoeder wassen. Dit is gelijk goed tegen de zeepbacterie of vetluis.
Je kunt ook de wasmachine leeg draaien op 90 graden met soda i.p.v. wasmiddel. Dit is goed tegen het dichtslibben van de afvoer. Door de lage wastemperatuur willen de afvoerleidingen wel eens dichtslibben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Omdat er dan vet, resten zeep en vetluis in je machine achterblijft.

Eens per 3 maanden even een programma van 90 graden helpt!

Ik doe er soms een vaatwasser blokje in, dat lost al het vet op. Azijn en soda worden ook veel gebruikt (azijn tegen kalk, soda tegen vet)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is voor de wasmachine inderdaad beter af en toe zelfs op 90 graden te wassen. Ik doe het nooit, ik was niet heter dan 40 graden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wasmachine reparateur heeft mij inderdaad ook aangeraden om een keer of twee per jaar de wasmachine - zonder was en zeep - een vol programma op 90 graden te laten draaien. Dan gaat alle vuil uit de slangen en houd je de boel mooi schoon. Nu ik dit zit te schrijven bedenk ik me dat ik dat al heel lang niet gedaan heb, en dat ik het vanmiddag eens zal doen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb de machine al draaien op 90 graden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappig, ik had dat vorige week :)
Even lekker laten draaien op 90 graden met schoonmaakazijn,( halve fles) rubbers schoon gemaakt en het wasmiddelenbakje schoongepoetst, en vooral waar het bakje inschuift :(
Die tip had ik toen van mijn zus, zij had haar wasmachine 24 jaar !!! en zonder kalkaanslag met een compliment vd reparateur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit werkt aanstekelijk, na jaren de machine nu op 90 graden staan. We kunnen zo met z'n allen in een reclamespotje. hahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met de tips van de dames van GVee
Gaat uw wasmachine jaren langer mee
Kom op dames, eens per maand, geen gezeur
En, het spaart de kosten voor de reparateur
maakt voor je was en wasmachine niets uit. dit lage programma is alleeen bedoelt voor wasgoed welke niet vies is. wat je b.v een middag gedragen hebt . maaaaaar door op te lage temperatuur wassen komt er vetluis in je machine waardoor er grijze of witte vlekken in je wasgoed komen om dit te voorkomen is het heeel belangrijk om regelmatig op 90 graden te wassen hierdoor zal het vetluis verdwijnen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik betwijfel echt of alle bacterieën wel gedoodt worden als je wast met slechts 15 graden.. Het ruikt misschien wel fris, maar wordt het ook écht schoon?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allereerst het is prima spul. Wij hebben het dit jaar op de camping gebruikt, en met koud water wordt het toch prima schoon.
Het middel werkt met enzymen, een soort bacterieen die actief worden zodra ze met water in aanraking komen.
De grap is dat deze enzymen behalve vuil ook vet opeten.
Dus gebeurt er met je wasmachine niets, en blijven de afvoerleidingen mooi schoon, en het kiemgehalte laag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel 's kennis genomen van hoe geavanceerd Japanners doorgaans de zaken aanpakken?
In Japan zit op geen enkele wasmachine een warmte-element en wanneer je weet hoe de Japanners op hygiëne gesteld zijn, weet je meteen dat met de goede enzymen alles zuiver wordt. En dan worden alle vetten opgelost dus blijft er niks achter in je wasmachine.