Wat is de beste manier om een aanrecht van Belgisch hardsteen te onderhouden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet dit niet in de categorie Raadsels staan?

Antwoorden (6)

Om de mooie donkere uitstraling van uw aanrechtblad te behouden dient u het blad te voeden cq verzadigen dit kan u doen doormiddel van gekookte lijnzaadolie met terpentijnolie te mengen 1op1 .

Ook volstaat het om het blad wekelijks met olijfolie goed in te wrijven en dit na enkele minuten goed uit poetsen ook kleine beschadigingen worden er minder zichtbaar door.

Let vooral op dat u geen bleekmiddelen zoals gloor , azijn , rioolontstopper ,e.d.

Op uw blad krijgt dit tast namelijk het pigment ( kleur ) van uw blad aan .

Zet nooit hete pannen op uw blad gebruik hiervoor altijd een onderzetter.

Het snijden op uw aanrechtblad wordt ten strengste afgeraden dit geeft krassen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens Google zou gewoon groene zeep uitstekend zijn,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groene zeep werkt prima +1.
Ik gebruik altijd vloeibare zeep van Driehoek , is volgens mij gewoon dunne groene zeep, dit werkt iets makkelijker.
Zelf heb ik jaren lang een stenen aanrechtblad gehad, en ik deed het een keer in de vier weken met groenen zeep en daarna met een speciale wax en die koop je bij een granito bedrijf ik had dat bedrijf in Haarlem het heet Pippolo........succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn aanrecht is pas mooi sinds ik er eigenlijk heek wining aan doe... de steen moet gaan leven en dat de ie ps door gebruiken.. dus alle vlekken gewoon wegpoetsen met wat zeep en 1x in de paar weken en goed over borstelen met zachte borstel en gewone zeep.. ik doe er geen extra onderhoudsmiddelen op... al sik echt ene stevig evlek heb hooguit wat water met heel verdund schoonmaakazijn of met soda...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onderhoud het blad door het af en toe schoon te maken met groene zeep, en daarna weer in te wrijven met olijfolie. Dat dan lekker laten intrekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van HG heb de reiniger voor natuurstenen aanrechtbladen.