Hoe krijg ik de groen/bruine aanslag uit mijn plastic vazen zonder dat de bloemen die ik er later weer wil inzetten daaraan lijden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (7)

Vul de vazen met heet water en gooi er een paar steradent tabletten in, paar uur laten inwerken en je vaas is weer schoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik maak de vazen altijd schoon met heet water en soda. Daarna was ik ze af. De groene aanslag gaat er heel gemakkelijk uit met soda. Afwassen en goed naspoelen is noodzakelijk omdat soda en planten niet goed samengaan.
Van de soda gaan vazen mooi glanzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gebruik eens zuiveringszout wat je bij het koken gebruikt.
Even laten staan met heet water en dan de aanslag verwijderen.
Goed naspoelen met heet water.
12 jaar geleden
de vaas vullen met heet water en er gewoon biotex indoen..
laat een nachtje staan, en dan uitspoelen..
onvoorstelbaar, maar alles schoon..
ik heb ook een transparante plastic vaas waar je na een paar keer bloemen in hebt gehad, gauw de wand gekleurd ziet van het bloemenwater, ik zet er water met biotex in en schoon is hij weer..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lukt door er heet soda water in te doen , even laten weken en dan goed uitborstelen en afspoelen.Je kunt ook chloor gebruiken verdunt met heet water. Dit is echter slecht voor het milieu. Wanneer je je vazen nadien heel grondig naspoelt en wast ondervinden je bloemen hier geen schade .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat koffiedik met een klein beetje water en flink schudden.
Lost het vuil op. Niks geen chemische middeltjes ..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vazen vullen met water en een flinke scheut chloor er in doen.

Even laten staan, daarna wel goed omspoelen en schoon zijn je vazen.