Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Er zit aangekoekt vet rond het ijzeren gedeelte van de gaspit. Hoe krijg ik dit het beste weg?

Ik heb een stoomreiniger gebruikt maar daar valt mn vonk van uit en gaat pas een tijdje weer aan, te riskant. Bijv. hoe krijg ik mn doekje zo heet dat het vet smelt.

12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Draai de gaskraan dicht als je met de hoge druk reiniger werkt. De pit gaat uit door het water, goed nadrogen en weer aan doen. Kan helemaal geen kwaad.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

dasty van de wibra ontvet als n tierelier

Toegevoegd na 15 seconden:
de gele dus he
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt een supermiddel! Trek wel huishoudhandschoenen aan, zeker als je gevoelige handen hebt, want je kunt er hele ruwe handen van krijgen.

Andere antwoorden (5)

Zonder doekje, butaan brandertje bij de Action voor een paar centen, soort gasbrander voor beginners zeg maar. (ze hebben ze bij iedere doe het zelf winkel wel, en ook niet bij iedere Action) en een verf brander werkt ook perfect. (niet te lang en gelijk je pitje met een tang (of je moet graag je handen in de fik hebben) en (geen plastic!) staalborstel schrob je het er zo mee af! Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik krab er zoiets altijd af met een van mijn beruchte oude aardappelschilmesjes.

Daarna een goede ontvetter op een schuurdoekje en poetsen.

Niet met ontvetter gaan spuiten, dan spuit je ook je vonker van dicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik krijg het schoon met een ouderwets brillosponsje,dit heeft altijd goed gewerkt en doet nog steeds zijn werk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werkt inderdaad heel goed +
Ook bij roest vrij staal, je krijgt geen krasjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor de plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaaa, dat is ook waar. Die moet ik weer eens gaan aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het wel jammer dat ze bij AH niet meer te koop zijn,ja wel het ah huismerk,maar ik vind zelf de Brillo beter.
Ik gebruik Dreft losweekspray ( € 3,80).
Verstuiven, een tijd laten inweken en dan goed schrobben. Dit voorkomt krassen wat veelal het geval is met andere producten want die bevatten schuurmiddel.
Zeker niet mechanisch verwijderen want dan schendt u de laklaag. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is heel simpel,gewoon wat puur citroen sap er op en klaar.citroensap kan je bij de supermarkt kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding