Hoe kan je de taaie substantie die in keukens op kasten en afzuigkappen zit het snelst verwijren?

Heeft deze substantie ook een naam?ja het bestaat o.a. uit vet,maar dat is op zich niet taai.

Toegevoegd na 6 dagen:
Bedankt voor alle goede tips,jammer dat ik er maar een het beste antwoord kan laten zijn,ik kan wel plussen uitdelen.

12 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Olie, zeker meervoudig onverzadigde, geeft een taaie aanslag in je keuken. Het is een van de redenen dat ik het spul niet meer dan zeer matig consumeer. Ik heb namelijk het gevoel dat er in je lichaam hetzelfde mee gebeurt.

Het beste antwoord

Ik gebruik zelf altijd HG vetoplosser. Even insprayen, laten inwerken en je haalt het er zo af.
De afzuigkap gaat makkelijk, door de metalen filters ( als je die hebt) in de vaatwasmachine te doen en de binnen-en buitenkant van de kap in te spuiten met HG. Wel eerst ruim oude kranten eronder leggen! Na even in te hebben laten gewerkt afnemen met ruim keukenpapier.
HG is bij elke drogist of kluszaak/bouwmarkt te koop.

Een goede tip; Als de bovenkastjes schoon zijn, leg er dan
uitgevouwen kranten op die het oppervlak afdekken, dan hoef je nooit meer zo schoon te maken. Na verloop van tijd vervang je de kranten gewoon door nieuwe. Moet je eens kijken hoe smerig die oude kranten dan geworden zijn door de vetaanslag!
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik noem het aankoeksel,dit kun je verwijderen met Dasty van Wibra.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe je toch een mandkapje voor. Bedankt voor de min. :-)))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps,sorry,fout gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dasty is supér voor dit soort klusjes. En is het schoon leg dan krantenpapier op de kastjes. Dan hoef je alleen af en toe het papier te vervangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werkt perfect, dat het op je longen slaat is alleen maar een teken dat je er teveel van in heb gedaan.
Gebruik wel eerst even een schuursponsje, daarna een doekje.
Ik gebruik Quick 'n Brite. Gekocht bij Blokker voor 1 euro. Werkt perfekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Simpelweg azijn. Een doek met azijn gebruiken om de meeste aanslag weg te halen. Vervolgens met een sopje van allesreiniger en een droge doek na. Works like a charm.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je dit eens in de circa twee weken doet kost het weinig moeite.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het heel erg is,neem een emmer water,en een scheut
ammoniak en je keuken blinkt weer als een spiegel.
En een goeie raad,laat het niet meer zo erg worden.
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Prima advies. Houd wel je neus dicht en het raam open, want het is niet prettig om mee te werken.
flyingcrow
12 jaar geleden
Wij laten het ook niet zo erg worden,maar een familielid is verhuisd en kwam dat tegen,Alletips zijn welkom.
Bij mij thuis zit het vaak op de afzuigkap van roestvrijstaal, ik gebruik dus de spuitbus van HG voor het reinigen van rvs. Ik spray het op het oppervlak en poets het met een vochtige warme doek weg. Afnemen met een droge doek en glanst als een tierelier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook een beetje chloorwater nemen, niet te sterk, want dan slaat het op je longen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
keukenreiniger van mr. muscle. werkt perfect
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Weet jij wel dat je dan met de ergste chemische troep bezig bent? Zeer slecht voor zowel jezelf als het milieu!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is zo, maar voor een oplossing van het probleem is het perfect. dit moet je ook maar eenmalig gebruiken en
dan gewoon schoonhouden.
Met San-Mark ontvetter wordt veel gebruikt voor dat je gaat verven, bij de doe het zelf winkels te koop, ruikt ook nog naar dennenappels.