Hoe krijg ik van rode antisliptegels een grauwe waas verwijderen?

wij krijgen het met gewone badkamerreinigers het niet schoon.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het zijn de tegels in de douche

Toegevoegd na 15 minuten:
Is in een huurhuis waar een nieuwe bewoner in komt,dus je weet niet op welke manier de vorige het bijgehouden heeft.

Toegevoegd na 5 dagen:
Bedankt voor de antwoorden.

12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/residu-antisliptegels-verwijderen.57404

Het beste antwoord

Omdat in het reliëf van de tegels meer water achterblijft dan op een vlakke tegel, duurt het langer voordat een
reliëfvloer opdroogt. Hierdoor kunnen kalk, vuil en zeepresten zich sneller ophopen. Na gebruik de vloer drogen
vermindert het risico op vuilophoping. Gebruik hiervoor een droge handdoek of een trekker, bij voorkeur van wit rubber.

Indien nodig kan aangehecht vuil worden verwijderd door de vloer te schrobben met een oplossing van water met
een tegelreiniger (bijv. HG “Vloertegelreiniger) of sanitairreiniger/kalkverwijderaar (bijv. Antikal).

Volg hierbij de doseringsvoorschriften van de fabrikant op en pas de dosering zo nodig aan aan de mate van vervuiling.
Het reinigingsmiddel enkele minuten laten inwerken, kort opschrobben en vervolgens volledig verwijderen,
bijvoorbeeld wegtrekken richting afvoerputje.
Goed naspoelen of nadweilen met schoon water en drogen op de wijze zoals hierboven beschreven.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://bwij.nl/wp-content/uploads/Onderhoud-Antislip-WBC-21.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je kunt het proberen met een oplossing van azijn en water, de verhouding moet dan 1 op 1 zijn, dit is echter wel een zuur en niet alle tegels zijn daar tegen bestand, dus probeer het eerst op een tegel die over was, of op een plekje wat niet in het oog springt, je kunt die aanslag voorkomen, door iedere keer, direct na het douchen de douche droog te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je kalkaanslag op je tegels.
Heb je het al met schoonmaakazijn geprobeerd? Als het hardnekkig is: onverdund aanbrengen, een tijdje in laten weken (dat mag best een paar uur zijn) en daarna afspoelen.

Als dat nog niet werkt, zou je het met nog steviger spul kunnen proberen, zoals HG professionele kalkaanslag verwijderaar. Probeer dan van te voren wel even op een onopvallend plekje uit of je tegels daar niet van aangetast raken. Dit spul moet je echt nooit op natuursteen gebruiken.