"Als je Dettol gebruikt als schoonmaakmiddel voor bijvoorbeeld vloeren dan kan het geen kwaad indien je de vloer erna even naboent met gewoon schoon water en zorgt dat alles opgedroogd is voordat de katten er weer overheen lopen.
Het gebruikt van Dettol kan gevaarlijk zijn indien bijv. de vloeren nog nat zijn van de Dettol en de katten lopen over een natte vloer: als ze daarna besluiten hun natte voeten of vacht te wassen, dan krijgen ze Dettol in hun lichaam en dat is niet gezond en kan vergiftigingsverschijnselen geven.

Dit is info van mijn dierenarts. Wij gebruiken Dettol namelijk voor het schoonboenen van de kattenbakken en van de vloeren in huis. Alles goed droogmaken is volgens onze dierenarts een vereiste. "
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie tip - dat wist ik niet....+1
Rieneke1
14 jaar geleden
mee eens, +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hartelijk dank voor de link en de info

Andere antwoorden (3)

Dettol is giftig voor katten dus alles goed nazemen en drogen.Wat ook erg giftig is voor katten zijn de Swiffer doekjes.Daar zit ook een giftige stof in wat erg gevaarlijk is voor kat en ook hond trouwens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, hier idem. Geldt dit ook voor de nepperds?! En geldt dit dan voor dat ze ze per ongeluk opeten ofzo? Ik gebruik ze eigenlijk alleen om het spinrag van de zolder te halen :-/
Rieneke1
14 jaar geleden
dat van die swifferdoekjes is een hoax.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik wilde net gaan vragen, of dat alleen voor de vochtige gold, en voor de droge niet - maar ik ben weer gerustgesteld.....dank je, rieneke.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig ik gebruik deze doekjes vaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het zijn de vochtige doekjes,er heeft vorig jaar een artikel over deze doekjes in de Dier en Vriend gestaan.Er waren bij verschillende dierenartsen mensen met hun diertje geweest die,ziek en misselijk waren en geen eetlust hadden.Na grondig onderzoek was de uitslag dat al de baasjes van deze dieren de vochtige swifferdoekjes gebruikte.Als je de vloer ermee doet en het beestje loopt eroverheen en hij likt aan zijn pootjes of eet wat van de grond,krijgen ze de stof die in de doekjes zit binnen.
voor de vloer is het prima :)

alleen voor de katten niet zo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je het goed naspoelt en droogt terwijl de katten elders verblijven, kan er niet veel fout gaan.
toch denk ik: waarom risico nemen?
het is een middel wat zich opstapelt, je merkt het niet direct.
ik maak zelf gewoon schoon met een allesreiniger, en de bakken met een klein scheutje chloor.
Rieneke1