Ik heb mijn rvs douchestang met een schuursponsje en schoonmaakazijn willen schoonmaken. Heb ik nu een beschermlaag verwijderd en hoe herstel ik dit?

Het gedeelte wat ik al heb schoongemaakt is nu licht grijs... Het koste me ook veel kracht om het zo te krijgen. Ben bang dat ik een beschermlaag verwijderd heb met het poetsen.
Ben ik te enthousiast geweest of hoort dit zo?
Als het niet zo hoort, hoe kan ik het dan herstellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (5)

Helaas , dit is niet meer te herstellen.Je heb w.s het chroom laagje er afgeschuurd,helemaal afschuren, of een nieuwe kopen , is de enige oplossing.
12 jaar geleden
helaas ben je wat te enthousiast geweest, de beschermlaag is weg herstellen is bijna niet mogelijk en ik kan wel zeggen lakken met blanke lak of iets dergelijks maar mijn advies is koop een goedkope douche set en gebruik daar de stang van, heb je een nieuwe. Bij de lidl is er nu een in de aanbieding voor 9,99.

succes

ps. 99 van de 100 keer is het geen echt rvs maar gewoon een toplaagje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het idd RVS is, heb je alleen de aanslag er op verwijderd en dat is ook de bedoeling. Alleen ben ik bang dat het een verschroomde stang is, waarop je niet met krassen de voorwerpen mag komen, omdat je dan her chroomlaagje beschadigt.
Als het idd chroom is, is het onomkeerbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat het een verchroomt buisje is geweest. waar je de chroom nu af gepoetst hebt. je kan het controleren door er een magneet bij te houden, als het een ijzeren stang is blijft de magneet zitten. maar is het een RVS stang zal de magneet en af vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet dus jammer ?