met HG keramische kookplaat intensief reiniger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HG werkt vaak goed, maar is onevenredig duur. Er zijn echter andere middelen die veel goedkoper zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de intensief reiniger kost 4,70, en de alledag reiniger 4,00 euro, dat is niet goedkoop, maar dan heb je ook wat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in de meeste supermarkten, drogisterijen en bouwmarkten verkrijgbaar
Een keramische kookplaat reinig je het best met een metalen glas schraper, dit is een handig hulpstuk dat een scherp mesje bevat waarmee je zonder al te veel moeite de meeste aangekoekte etensresten kan verwijderen. Voor het verwijderen van hardnekkige etensresten op een keramische kookplaat kan je een speciale cleaner voor keramische bakoppervlakken gebruiken. Deze cleaners verwijderen ook vetresten en sommige laten een beschermende laag achter waardoor etensresten en spatten niet of minder snel vastkleven op het bakoppervlak. Bij normaal gebruik volstaat het echter om na het afkoelen de keramische kookplaat proper te maken met een zachte vochtige doek eventueel gecombineerd met een niet agressief schoonmaak product. Als extra kunt u dan een paar keer per maand de speciale cleaner gebruiken om de kookplaat extra te beschermen.
Vermijd het gebruik van bijtende producten of schurende materialen op de kookplaat want deze beschadigen het keramische glas.
Wat te doen bij morsen tijdens het koken?
Een keramische kookplaat is vrij stevig en zal normaal gezien geen blijvende schade overhouden bij het overkoken van een pot op het vuur, maar idealiter brengt u het gemorste kookwaar met de schraper buiten de hete zone zodat u het later makkelijk kan verwijderen. Bij het morsen van bereidingen op basis van suiker is het uitermate belangrijk dat u deze zo snel mogelijk verwijdert uit de warme zone want deze kunnen inbakken met permanente schade aan de plaat tot gevolg.
Let echter op dat u nooit met een synthetische doek over het hete oppervlak wrijft, door de hoge temperatuur kan dit smelten en op zijn beurt de keramische kookplaat permanent beschadigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met een vochtige microvezeldoek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon een natte zachte doek met wat afwasmiddel en dan na-wrijven met een theedoek.
Als je dit iedere keer doet als je gekookt heb, krijg je ook geen vlekken die aangebrand zijn.
Simpel en heel goedkoop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe het wel eens met konte doekjes van mijn dochtertje. Daar gaat de boel mooi van glimmen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik zelf altijd: Muscle Keukenreiniger Lemon, even laten intrekken en dan met een microvezeldoek en water schoonvegen, werkt zelfs bij overgekookte en aangebakken melk.

Daarna doe ik de plaat behandelen met: Muscle Cerafix Reiniger. Dit zorgt voor een soort beschermlaagje op de plaat. Gewoon met een stukje keukenrol droog inwrijven.