Hoe kan ik het beste een tweedehands poezenkussen schoonmaken, zodat ik niet weer vlooien in huis krijg?

ik kan via marktplaat een 2de handse een nette poesen kussen kopen van gourmet maar nu is mijn vraag hoe kan ik die schoonmaken omtrent eventueel vlooien die er mogelijk in kunnen zitten de hoes kan er niet vanaf van de kussen iemand serieuse tips

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

in een plastic zak doen en 2 dagen in de vriezer leggen. maakt vlooien dood, de larven, eitjes, en huismijt kan ook niet tegen vorst.

daarna wel even wassen uiteraard, dan is het helemaal fris.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd das een goeie ja dan vriezen ze zeker weten dood
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
yeps :)
het wassen zou je dan even op de hand kunnen doen zodat de voering niet dubbel gaat ofzo (dat is zo'n gemartel om het weer recht te krijgen) :) als de vulling van schuimrubber is dan is een handwasje ook beter dan een langer programma in de wasmachine (gaat het sneller van verspochten)

Andere antwoorden (2)

Huismijt is er in ieder geval uit te krijgen met een goede stofzuiger. Wat er in kan door de mazen, past er ook weer uit. Hetzelfde moet gelden voor luizen, gewoon goed stofzuigen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kussentje pas toch wel in de wasmachine? Met vulling en al? Als je hem daarna goed opklopt, komt hij weer mooi in model, is lekker fris en vlooi-en bacterievrij.
Leg hem op de radiator om te drogen, komt helemaal goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op hoeveel graden is dan het beste en is wolwas dan het beste progamma zodat de kussen er nog heel uitkomt na de wasbeurt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
30 graden is prima op een kort wasprogramma. Je kunt t het ook in een teiltje in de week zetten en daarna kort spoelprogramma en kort centrifugeren. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok thanks