Hoe krijg ik zweetgeur uit (sport)kleding als wassen onvoldoende helpt?

Na het wassen in de wasmachine (mét wasmiddel overigens) ruikt de rest van de was fris, maar het sportshirt ruikt nog steeds naar zweet. Het is een shirt van 100% polyesther.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

ik heb dat ook gehad. En doe nu na advies het volgende. Als ik thuis kom na het sporten, leg ik mijn sportkleding in een badje met water. Zodoende kan het zweet niet opdrogen en de reuk afgeven. Op het einde van de week was ik al mijn sportkleding in de wasmachine met biotex. Daar zit een soort van zuurstof in en dat zorgt ervoor dat geurtjes verdwijnen. Na een tijd kan het soms nog voorkomen dat de kleding na het drogen nog een beetje ruikt, maar dat kun je bestrijden door de kleding in een teiltje met water en azijn te leggen. Azijn neutraliseerd de geur. OOk als het droog is ga je niet naar azijn ruiken hoor. Mijn ervaring heeft me geleerd dat het wassen met een vloeibaar middel er voor zorgde dat met de tijd ik de geur niet uit mijn sportkleding kreeg , maar na het bovenstaande toe te passen , was alles ok. Laat je niet wijsmaken in de winkel dat de moleculen vol zijn en dat je na verloop van tijd wel nieuw sportkledij moet kopen omdat ze verzadigd zijn. Of speciale of duurdere producten moet gebruiken, want dat is echt niet nodig.
Opdrogen van zweet, zorgt dat bacterieen hun gang gaan met het reukje tot gevolg ...
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed advies en een handige tip over winkelpersoneel dat je nieuwe kleding wil aansmeren.

Andere antwoorden (4)

gebruik HG alle nare geurtjes weg voor sportkleding, werkt geweldig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst buiten laten luchten, dan voorweken in een emmer, dan in de was en zonodig nog een keer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zweetlucht die na het wassen in kleding blijft 'hangen', kun je laten verdwijnen door een schepje keukenzout in het spoelbakje te doen.

Toegevoegd na 46 seconden:
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=vlekken&label=Zweetlucht in kleding
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt van Vanish ook Hygiene dat maakt het goed schoon, met een groene deksel bij de AH Vraag anders ook ff bij vanish