Met een z.g. hogedrukreiniger worden nog wel een goede resultaten bereikt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de leverancier waar ik de vloer ooit kocht kon ik een onderhoudscontract afsluiten waarbij ze 4x per jaar met een bodemreiniger. Of je kon dat apparaat daar huren en het zelf doen.

Maar het luistert nogal nauw, stoom mag niet want te heet en dat is slecht voor het epoxy spul...
Hoge druk ook niet want dan kunnen steentjes loslaten.

Dat apparaat 'spoelt' met een reinigingsmiddel de vloer schoon en zuigt het water meteen weer op zodat het niet nat achterblijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Redelijk betaalbare optie lijkt me een waterstofzuiger kopen. Schrobben met een goede borstel en zeepoplossing en dan het vuile water telkens opzuigen

(nog goedkoper is opdweilen maar dat lijkt me door dat grind bijna niet te doen)

Toegevoegd na 1 minuut:
zie de link voor een paar voorbeelden. ik weet niet hoe de kwaliteit is maar je hebt ze blijkbaar al voor een paar tientjes
amigo