Ik vind Vanish te duur, welke huismiddeltjes kan ik in plaats daarvan gebruiken?

Voor lastige vlekken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vanish has to vanish
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ alvast voor de compensatie
gvrox
12 jaar geleden
I see what you did there. +1 :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij ook een compensatie, hoor! Maar waarvoor eigenlijk? Ik geef elk antwoord waar het roze woord niet in voorkomt een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze kennispartner is ook niet zo scheutig met de goede adviezen in deze categorie, moet ik zeggen. Dit zou toch een mooie reactie moeten ontlokken als er werkelijk een persoon achter deze campagne zat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kennispartner is waarschijnlijk aan het inventariseren waar ie in de volgende reclame mee aan moet komen om het verkoopbaar te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk ook een bij de Zeeman voor antivlekkenmiddelen. Daar is zo vaak van dit soort dingen in de aanbieding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aldi heeft het ook regelmatig, spotgoedkoop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weetje wat het grappige hier aan is? Vanish is Kennispartner in deze catogorie.
Snuffel
12 jaar geleden
haha!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste wat de 'kennispartner' tot nu toe gedaan heeft, is nergens op reageren......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geintje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat vanish nooit nodig gehad. Ik heb nog nooit een vanish produkt gekocht en ook niet iets vergelijkbaars.
Als een vlek er met (ossegal)zeep en een borsteltje niet uit gaat:
* dan draag ik het als hobbykleding: lekker kliederen met lijm en verf. Of heb ik nog een perfect huismiddeltje: de schaar! * dan verknip ik het tot repen om er weer iets anders van te maken. Toegevoegd na 2 uur:
Nog een tip om vlekjes weg te werken: Haak een bloemetje en naai dat op het vlekje.
Of, als je niet zo hakig bent:
soms zijn er goedkoop van die strijkapplicaties te koop.
Strijk die op je vlekken!

Het beste antwoord

Dat ligt er al helemaal aan wat je onder lastige vlekken verstaat. Een paar suggesties die ik zo uit mijn hoofd weet:

Bloedvlekken: zoveel mogelijk wegdeppen met koud water. Als ze erg hardnekkig zijn eventueel nog even laten inweken in een sopje van Biotex. Daarna gewoon met de overige was meewassen.

Rode wijn: hierbij is het van belang dat je snel handelt. Meteen na het ontstaan bestrooien met zout, even laten intrekken en je veegt het grootste gedeelte er zo vanaf. Zie verder bij de bloedvlekken.

Balpen: deppen met een doekje gedrenkt in (karne)melk. Zie verder bij de bloedvlekken.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Bij de Action hebben ze ook Vanish-achtig spul van het antimerk. Werkt net zo goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wordt u nu ook gesponsord?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja joh, ik ben action-activist.
capthavoc
12 jaar geleden
ik heb een grote vanish bij de action gekocht ?
dus ze hebben beide merken ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie tip, ik ga het een keer kopen en proberen!
:) +1 (action is -ook- partner van deze categorie??)
Ik spuit vlekken tegenwoordig ook vaak in met gele dasty, van wibra en dan in de was. Is eigenlijk gewoon schoonmaakmiddel. maar heeft al wat keren goed geholpen.
was kiezen: of niet meer aandoen omdat je voor gek loopt, of proberen.
soms helpt het, soms niet

Toegevoegd na 51 seconden:
of insmeren met groene zeep.
(denk dat de kennispartner hier niet blij mee is)
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die heb ik zelf ook weleens gebruikt maar dat hielp niks!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dasty heb ik weleens op een wit shirt van de kids gehad met vlekken van macaronisaus. tegen mijn verwachting in ging het er helemaal uit!
Soda is een beproefd middel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken het probleem.

Ik kijk eigenlijk altijd op de site van Oma weet raad. Voor elk soort vlekken hebben ze wel een mooi huismiddeltje, dat verassend genoeg vaak prima werkt.

Hier is de site:
http://www.omaweetraad.com/tips.php?rubriek=vlekken

Klik op het soort vlek en je krijgt de nodige tips.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het Kruidvat heeft ook een Vanish-product van eigen merk. Oxi-poeder heet het geloof ik. En de pot is ook roze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is dat ook zo goed of niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar mijn mening wel, maar het is natuurlijk lastig te vergelijken. De ene vlek is de ander niet, en je gebruikt ze natuurlijk niet allebei op dezelfde vlek (want die is er na één van de twee al uit als het goed is..)
Maar ik verwacht dat de actieve bestanddelen erin exact hetzelfde zullen zijn.
Ossengalzeep
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik vervelende vlekken heb smeer ik ze idd in met ossengalzeep. +
Wel even ruim water gebruiken, kwartiertje laten liggen en dan de wasmachine in, hartstikke goedkoop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed spul, maar je wasstuk niet vergeten. Als je ossengalzeep een dag laat indrogen heb je de volgende dag een lichtere plek maar de vlek is weg, dat dan weer wel. :-)
Trekpleister heeft een Vanish-achtig product en ook Albert Heijn heeft iets soortgelijks van het eigen merk. Ze werken allemaal op de zelfde manier, met zuurstof die je was schoonbruist.

Toegevoegd na 1 minuut:
het helpt ook altijd goed om verse vlekken even in te smeren met witte shampoo en zo te laten liggen totdat je gaat wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen idee wat Vanish precies doet of moet doen, maar persoonlijk heb ik er nooit behoefte aan gehad. Call me old-fashioned, maar met soda, azijn en groene zeep en incidenteel wat Vim of een schuursponsje kan ik eigenlijk alle vlekken en strepen wel aan. Ossengalzeep en waterstofperoxide speciaal voor vlekken in kleding completteren de inhoud van mijn schoonmaakkastje eigenlijk wel.

En dat is eigenlijk ook het hoofdbestanddeel van Vanish ; natriumpercarbonaat(2 Na2CO3 + 3 H2O2), een verbinding van een sodamolecuul (NA2CO3) en drie moleculen waterstofperoxide (H2O2), maar dan duur.

Beiden zijn dus uitstekend te gebruiken als 'vervanger', maar het is beslist niet nodig dat bij ELKE was te doen. Alleen de vlekken behandelen volstaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
You are old-fashioned +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Me too.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, én met Deutsche Gründlichkeit!
Bij de Lidl hebben ze W5 of Adritt in een fel gekleurde pot van 750 gram. Ook dit bevat natriumpercarbonaat.
De vrijkomende zuurstofatomen verbranden de vlekdeeltjes, die na verbranding meestal wit zijn.

Daardoor verdwijnt de vlek. Maar waarschijnlijk verdwijnt ook een deel van de kleding.

Je kan ook je tuintegels ermee ontgroenen.

Toegevoegd na 3 dagen:
Bij de Aldi zag ik zo'n pot van 1 kilogram voor €2,49.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij de action hebben ze van eigen merk soort vanish, die gebruik ik ook, poeder emmertje van 1.2 kilo dacht ik voor nog geen 2 euro.
of jumbo supermarkt die heeft ook van soort vanish van jumbo merk ook net zo goed maar wel goedkoper, dan orginele vanish.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zweer bij het microvezeldoekje. Het doekje niet te nat maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bruistablet voor het gebit
of kijk in de Enkuisese almanak en of oma weet raat