Ondanks dat ik een normale wasmiddel dosering gebruik voor een wasbeurt gebeurt het soms dat de was stinkt, hoe zou dat komen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is vetluis, een bacterie die in je was zit en lage temperaturen overleeft. Door af en toe je machine op kookwas te laten draaien met soda erbij (zonder was natuurlijk), krijg je die stank eruit.

Toegevoegd na 1 minuut:
De bacterie zit opgehoopt in je machine en niet alleen in je was, zoals ik hierboven misschien onvolledig uitleg.

Toegevoegd na 2 minuten:
linkje naar een artikel over vetluis toegevoegd.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit geweten, maar weer wat kunnen leren vandaag +1

Andere antwoorden (5)

Misschien wel vetluis. Ik zou een hete was draaien (95 graden) met poeder wasmiddel. Hopelijk is het dan weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe lang laat je je was erin zitten na de wasbeurt?

Als dat meer dan een paar dagen of een week is, dan heb ik een ander antwoord... Schimmellucht...

Je weet maar nooit wat iemand doet, en je moet alles uitsluiten, je weet maar nooit...

Misschien is het een beginnende student, je weet maar nooit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol +1
Ik had ook steeds een 'stinkende' wasmachine.
Na een reparatie waarbij de machine op zijn kant moest en verschoven kwamen er de daar opvolgende weken zeker 8 sokken 1 voor 1 in het filter, die hadden dus al tijden ergens id de afvoer gehangen:) Wist ik gelijk waar al die verdwenen sokken waren.........
Komt nu geen losse sok meer in de machine
Het ging hier om van die enkel sokjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Regelmatig wassen op 90 graden.
Deurtje laten openstaan als machine niet in gebruik is.
De was er onmiddellijk uithalen en ophangen.
De machine leeg laten draaien op 90 graden met een scheut azijn en wasmiddelpoeder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een andere verklaring (behalve alles wat er al is genoemd) kan zijn dat je de wasmachine te vol stopt (propt). Er moet voldoende ruimte overblijven in de trommel om het water en het waspoeder zijn werk te laten doen. In de meeste wasmachines past 5 kg was.