Hoe krijg ik chloor of bleek geur uit wasgoed?

Het weer zat in het beddengoed. Ik kreeg het er met wasmiddel of schoonmaakazijn niet uit.
Wilde het al weggooien, maar toch nog te weken gelegd in water met flink wat dik bleek. (chloor)
Dat werkte boven verwachting.
Molton is weer mooi wit, hoeslaken is wat gelig geworden, maar die was sowieso al wat ouder.

Na eerst kort met de hand spoelen, spoelen in de wasmachine en daarna op 60graden gewassen met normaal vloeibaar wasmiddel, ruikt het nu nog steeds naar chloor.

Het hangt nu te luchten en ik ruik het na alleen nog al ik er vlak bij sta, maar dat lijkt me niet lekker om op te slapen.

Gaat de lucht vanzelf weg? (en hoe lang duurt dat)
Moet ik het (nog een keer) ergens mee wassen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.2K

Het beste antwoord

Nog even 1 keer in de wasmachine doen met een heerlijk geurende wasverzachter en een beetje wasmiddel, dan is het weg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, morgen nog een keer de wasmachine in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Succes ermee, veel werk maar toch nog beter dan weggooien ;)"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was er daarna nog steeds niet helemaal uit, maar nu na een paar dagen luchten ruik ik bijna niks meer.