Wat voor vlieg/mug is dit? En hoe krijg ik ze uit mijn huis! Ze zitten overal!

In de badkamer (douche) vooral, mar ook slaapkamer, woonkamer. Sommigen zijn superklein en sommigen zijn huge. Lijkt dus op een 'nest' oid..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Lijkt op dansmuggen. Dit zijn slanke muggen met meestal geveerde antennen. Ze beschikken over smalle vleugels en hebben slanke poten. Deze muggen treft men opvallend vaak aan in de winter. De mannetjes kunnen reusachtige zwermen vormen. Ze worden door licht aangetrokken.

Om er vanaf te komen zul je even insecticide moeten gebruiken, zo bereik je ook de muggen die je niet meteen ziet zitten. Spuit in elke kamer waar de muggen zich bevinden. Insecticiden zijn echter vaak schadelijk om in te ademen, dus gebruik het voor je het huis uit gaat. Als je terug thuis komt, alles eerst goed verluchten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 er zijn overigens onderzoeken gaande om met het biologische ontwikkeling de aanpakken van de dansmuggen invasie de koudere periodes op te lossen he? men is op zoek naar een muziekje met de juiste trilling en vooral #beat#, die het dansen enorm in werking zet bij deze soort zoemers: de DANSmug.
men wil bereiken dat met de juiste 'sound' uit een radio of cd speler de muggen het huis uit te lokken. muggen reageren 'op' en communiceren d.m.v. geluid, dus dit is het uitgangspunt.
deze theorie staat overigens helas nog in de kinderschoenen en is icm de 'geluids technische eigenschappen' van de mug gebaseerd op 'de rattenvanger van Hamelen'. ik zoek me rot naar meer info, maar denk je dat ik het kan vinden???
------------------------------------------------------------------
#huhum#
waarschijnlijk vind ik niets omdat het pure euc onzin is, vergeef me.....!!!
maar reageren en communiceren met geluid is NIET verzonnen, én het plusje is óók echt VERDIEND) :)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'euc onzin' hahaha :D dat heb je zelf gezegd :D
Wie weet dat we in de toekomst dansmuggen te lijf kunnen gaan met muziek! Er kan zoveel tegenwoordig.
Bedankt voor het +je :)

Andere antwoorden (2)

veel insecten en zelfs vlinders komen nu onze huizen binnen om te overwinteren.
Door het zeer zachte weer, zijn ze dit jaar extra actief.
Doe even een rondje met je stofzuiger en zuig ze op.
Dan hoef je niet je hele huis met gif te spuiten.

Toegevoegd na 1 minuut:
De mug op de foto is waarschijnlijk een dansmug, die kunnen niet prikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
vooral het NIET steken moet een geruststelling zijn voor de vraagsteller met zo'n invasie zoemertjes in je huis. :) ...het is net of ie recht in de camera kijkt overigens met de grote donkere facet ogen (haha, al smekend 'nee!!!! genade!!! niet de stofzuiger omdat Ed het zegt... please?!') (sorry, aanvalletje beelddenken icm flauwte....)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles is beter dan gif spuiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opgerolde krant?? Of is zo'n mug een pantoffeldiertje?
Afvalbak elke dag verschonen, geen verse groenten en of fruit laten liggen. Etenstijd resten of drinken ook niet. Alles meteen opruimen en schoonmaken. Ook geen water in wasbak bv. Droog houden ! Kokend water door het gootje gieten ( daar leggen ze namelijk hun eitjes )