Waarom zijn wegwerphandschoenen zo kort?

Ik bedoel die plastic of latex handschoenen die je in zo'n doosje koopt of die bij je haarverfset zitten.

Reuze handig behalve als je je handen nat moet maken. Ze zijn zo kort dat hoe voorzichtig je ook bent, het water altijd bij je polsen naar binnen loopt.

Waarom zijn die niet wat langer, bijv zo lang als huishoudhandschoenen (of liefst nog langer).

Is dit puur materiaalbesparing of speelt er iets anders mee

amigo
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die latex handschoenen zitten toch altijd zo strak dat er geen water naar binnen kan?
amigo
12 jaar geleden
tja, je hebt wel een punt maar ik koop van die goedkope varianten en die zijn er alleen in een (te) grote maat voor mijn relatief kleine handen

Het beste antwoord

ah, hihi bij mij zijn ze altijd te klein juist!!
(voor een vrouw heb ik beste kolenschoppen)

euc duikt hier in de kast... hebbes!

doosje latex handschoenen, 14 stuks, Wibra 1 eurie, (ff passen) zijn mij aan de klein kant, maar komen nét boven de pols uit. misschien dat je handschoenen ff op hun plek kan houden met een haar elastiekje zodat het water er niet zo heel makkelijk in komt?

heb op het net een wat langere versie gezocht, en ze zijn te bestellen. maareh... denk dat het idd iets met de prijs/productie te maken heeft want goedkoop zijn ze niet.
http://www.fiers.be/nl/59440

weet je wat ik ook nog weleens doe (stt... niet doorvertellen hoor!) bij de benzine pomp hangen ook nog weleens handschoentjes, en daar leen ik dan even een paar van (zede zijn wel erg ruim, dus misschien komen ze bij jou handen wat hoger dan je pols?)

en anders de huishoud handschoen maar vind ze zelf enorm ik en niet prettig werken daarom. (voel amper wat ik vastheb, helemaal als het pietepeuterig klusjes zijn vind ik het een ramp)

(via de bron kan je meer modelltjes vinden misschien)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
dat van die elastiekjes is helemaal geen slecht idee
Ik heb ook het probleem dat ik met "gewone" niet voel wat ik doe dus ik moet van die dunnen hebben maar dat dan elke keer het water erin loopt, brrr dat ga ik eens proberen
amigo
12 jaar geleden
voor die tip van die elastiekjes +10

Andere antwoorden (1)

Dat viel mij ook al op,ze zijn zo kort dan er toch meestal wat verf aan je polsen komt en daarom kun je het beste gewone huishoudhandschoenen nemen die je alleen voor je haar verven gebruikt.