Hoe krijg je vitrage wit, ook als ze oorspronkelijk niet wit zijn?

We hebben al veel geprobeerd (bakpoeder, vanish, steradent, soda) maar ze blijven grauw. Let op; oorspronkelijk waren ze misschien niet wit. Is er een soort witte verf waarbij de transparantie toch enigszins gehandhaafd blijft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.2K

Het beste antwoord

Als je vitrage oorspronkelijk niet wit was, is het niet mogelijk om ze wit te krijgen door te wassen.
Het zal enkel lukken met witte textielverf bvb Dylon Superwit Gordijnwit.

http://www.polycolor.be/nl/drogisterij/textielverf/?searchbrand=115&cid=27
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan zul je toch eerst moeten ontkleuren

Andere antwoorden (3)

Er zal vast wel verf voor zijn. Vraag anders gewoon ff in een woonwinkel of lees de verpakking van de verf. Maar waarom niet evt gewoon andere kopen die meer je smaak zijn of zijn deze zo mooi dat je er geen afstand van kan doen? zoms is iets nieuws ophangen echt een wereld van verschil en kan je kamer echt mooier doen laten lijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het met chloor. Het is wel een risico want sommige weefsels kunnen er niet goed tegen. Gewoon warm/lauw water en daarin een flinke scheut chloor, even in laten trekken en af en toe onderdompelen en zorgvuldig uitspoelen na afloop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
adriana
12 jaar geleden
Chloor is een agressief middel , je stof kan stuk gaan , daarbij , wanneer je dit doet in te weinig water dan kun je veel kleurverschil krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het is zeker een agressief middel. Daarom zeg ik ook dat het een risico is en dat sommige weefsels er niet goed tegen kunnen.
vroeger had je zakje blauw, zo heette het. Ik weet niet of het nog te koop is maar dat werkte goed. Het was bij de drogist te koop.