wat kan ik doen tegen héél veel fruitvliegjes?

fruitvliegjes en ik heb geen fruit in huis hoe kan dat en hoe krijg ik ze weg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (10)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier onder heel wat oma's tips om fruitvliegjes tegen te gaan
fremar
13 jaar geleden
Behalve op fruit komen fruitvliegjes ook vanuit het lekbakje van je Senseoapparaat.
Als je iedere keer dat je het bakje schoon maakt even een drupje afwasmiddel erin doet, is dat in ieder geval niet meer de oorzaak. Ze schijnen dus ook dol op gelekte koffie te zijn.
(Ik neem maar even aan dat je een Senseoapparaat hebt.)
Ivana
13 jaar geleden
Leg op sommige plaatsen een paar kruidnagels neer.
Ook als je op je fruitschaal een paar kruidnagels legt,dan blijven ze uit de buurt door de sterke reuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve op fruit, komen fruitvliegjes ook af op andere zoetigheid. Vooral ook op niet-omgespoelde flessen van wijn, frisdrank en bier.
Daar goed op letten dus.

Verder: Maak een fruitvliegjesvanger.
Neem een plastic zak, gooi daar restanten van fruit in en zet gedurende de nacht de zak, ópen, neer op de plaats waar de meeste vliegjes zitten. Daar komen de vliegjes dan op-af 's nachts.
De volgende dag de zak zo snel en voorzichtig mogelijk dichtmaken en (met vliegjes en al) weggooien.
Eventueel een paar keer herhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bakjes met azijn neerzetten.
Ik weet niet waarom het werkt, maar ze zijn in no time weg (misschien denken ze: het fruit is nog niet rijp ;p).
Intussen en daarna op zoek gaan naar alle organische spul dat te vinden is (denk ook aan lege pakken sap, lege flessen wijn - wat voor ons leeg is is voor fruitvliegjes vaak nog een overvloed aan voedsel) en dat opruimen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet een potje met basilicum neer en je hebt geen last meer van fruitvliegjes. Die potjes zijn voor € 0,99 te koop bij Lidl en je kunt het nog gebruiken in Italiaanse maaltijden ook. Twee vliegen in een klap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons komen ze af op de vuilnisemmer, ik heb die gewoon buiten gezet, toen verhuisden ze mee naar buiten.

Maar zodra ik weer fruit in de mand had, zaten ze daar ook weer. Al eerder hier een tip gegeven kruidnagels neer leggen. (ga ik wel proberen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe je die fruitvliegjes weg krijgt is heel moeilijk.

Het enige is dat je het kan verminderen, door gelijk alles wat je opentrekt met etenswaren goed af te sluiten of gelijk in de grijze bak te gooien.

Gooi je het weg in de vuilnisbak in huis, spoel het dan eerst goed uit.

Als je dranken morst in huis komen ze daar ook op af,
als je dat laat liggen. komen ook zo leuk uit je bierflesje als je die s'ochtends wil opruimen,

maar ze zijn erg moeilijk uit te roeien
en anders wachten op de winter dan zijn ze weer weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In onderstaande column staat alles wat je weten wilt: poetsen, bakjes azijn/afwasmiddel/appelsap. Je kunt ook basilicumblaadjes proberen.

www.trouw.nl/ontspanning/degids/Schoonmaken