Als je steeds schone dingen in een vieze kast zet, wordt de kast dan schoner?

De gedachte is als volgt: Als je iets in een vieze kast zet, bijvoorbeeld een pan, wordt dit een beetje vies. Dat vuil moet dus ergens vandaan komen. Betekent dit dat de kast schoner wordt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar niet dat je zegt blikend schoon zo als wat je er in zet, want er komt natuurlijk ook vuil van buiten af.. denk ik dan..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je echt een hekel aan schoonmaken, als je deze gedachte hebt:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind hem wel origineel gedacht grinzzzzzz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je deze 's proberen: Als geduld een schone zaak is, krijg je dan met geduld de zaak ook schoon?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaah, die is erg leuk bedacht, jvm!! (Als ik maar lang genoeg wacht met de keuken schoonmaken, doet mijn man het misschien wel ;))
Snuffel
12 jaar geleden
haha

Het beste antwoord

Het zou de revolutie op schoonmaakgebied kunnen zijn.

Helaas wordt de kast ook vies bij open en dichtdoen en dat neem je nu niet mee.

Mijn besteklade ligt regelmatig vol troep. Ik weet ZEKER dat ik mijn bestek er schoon in leg dus het valt erin als je de lade opendoet.

Dat overkomt je bij een kast ook, zwaai je die open dan waait er stof en vuil naar binnen.

Ik vrees dat het harder naar binnen waait dan het aan jouw schone borden en pannen blijft kleven dus netto wordt de kast toch langzaam steeds viezer als je hem niet af en toe poetst
amigo
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee het is niet zo dat de viezigheid oplost als je er een schoon voorwerp inzet. Je zal er toch echt een sopje doorheen moeten halen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee want vuil en bacterien vermenigvuldigen zich (snel) en komen op de schone spullen die je weg zet, als je lang wacht lopen je spullen vanzelf weg;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de schone dingen , vies worden van in de kast staan, wordt de kast zelf minder vies, dus schoner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ed, microbiologisch gezien heb je gelijk, maar taaltechnisch gezien kan iets wat vies is niet schoner worden.
anneliez
12 jaar geleden
Ik ga meteen een schone handdoek bij de vuile was gooien, kijken of dat ook lukt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kan ook iets niet schoner worden, want schoner worden is minder vies.
Het is , of schoon, of vies.
anneliez
12 jaar geleden
Ow *gaat de handdoek weer uit de was vissen*, of kan dat nu ook niet meer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schoner is de overtreffende trap van schoon. Je zult de kast dus eerst schoon moeten maken alvorens je hem 'schoner' kunt maken. Vies > schoner klopt dus niet.
Maar nogmaals: dit heeft met de vraag verder niets te maken. Het is meer een taalprobleempje. Misschien had ik er niet over moeten beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk kan dat, Suus. Je maakt het schoon, maar vind je het zelf niet stom klinken als je zegt: "Dit is vies, ik maak het schoner."?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ikkeniewete, 'schoner' is niet de overtreffende trap van 'schoon'. Wél de vergrotende trap.
Bovendien kan iets wat vies is, wel degelijk schoner worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad! wat moet je anders zeggen? "dit is vies ik maak het schoon" ? dan krijg je dat het helemaal schoon is, schoner is dat er iets van het vuil weg is verder niets..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schoner is dus minder vies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een rode deur blauw gaat verven, dan maak je die blauw. Je gaat die rode deur dus niet blauwer maken.
Ivana
12 jaar geleden
Ga nog even verder, ik vind dit een prachtige discussie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik met mijn hogedrukspuit mijn auto afspuit is hij minder vies, maar niet schoon.
Eigenlijk bestaat minder schoon niet.
Minder vies wel.
Maar toch wordt het zo wel gezegd.
Ik heb andere waspoeder, maar nu is mijn was minder schoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ikkeniewete, je verhaal over een rode deur die je blauw verft slaat in deze discussie echt als een tang op een varken. (Ik hoop dat je niet boos wordt;)) We hebben het hier niet over kleuren, maar over 'viest' en 'schoonst' en alle stadia daartussenin.
Je kunt iets een beetje schoner maken zodat het niet meer zo vies is, maar schoon is het dan nog allerminst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
whahaha, 10+
de inhoud van de kast wordt wel schoner maar de kast zelf blijft helaas net zo vies als dat deze al was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind dit wel een interessante gedachtengang,maar er kleeft m.i. een denkfoutje aan.
De voorwerpen, die je in de kast plaatst, zullen wel iets vuil vanuit die kast meenemen,als je ze er uit haalt,maar dat is minimaal, de kast zal er niet echt schoner door worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe neem je telkens wat vuil mee met iets schoons wat je uit die vieze kast haalt. Echter, je kan met die schone dingen nooit de gehele kast bereiken, en het vuil dat aan de schone dingen blijft kleven zal minimaal zijn. Of ze moeten vastkleven in het vet, dan kan je misschien een heleboel 'meetrekken'. 8-0
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kasten worden vanzelf vuil door het open en dicht doen dus dit gaat helaas niet op.

is het echt ranzig en heb je bv een dot stof in de kast liggen die aan je pan blijft plakken als je het eruit haalt kan het schoner lijken.

maar helaas, kasten worden ook de hoeken vies, dus het is zeker geen nieuwe schoonmaak methode....