Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een groen uitslagen linnen jasje weer goed krijgen?

Mijn ecru jasje (half linnen, half katoen) is grotendeels groen 'uitgeslagen'. Hoe zou dit kunnen komen? En zou ik het weer eruit kunnen bleken? Of is verven de enige oplossing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
573

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk is er vocht bijgekomen.
Het beste is om hem eerst te wassen. Doe er een scheut azijn bij.

Als de vlek er dan nog niet uit is, kun je hem altijd nog verven. Bleken heeft weinig zin omdat je het hele jasje dan nog lichter en valer maakt, waardoor hij er niet mooier op wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vocht of schimmel is mijn eerste gedachte. Neem het jasje eens mee naar de stomerij en vraag daar advies. Misschien kunnen zij er iets mee. Ook weten zij vast wel of het nog te verven valt want of de verf een beetje mooi uitvalt op aangetaste stof is nog maar de vraag. Maar wel het proberen waard, want zoals het nu is heb je er ook niks aan. Controleer ook even je andere kleding die op diezelfde plek hangen als waar het jasje hing, anders hebben die straks misschien hetzelfde probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding