Hoe maak je de hoofdbord van een boxspring schoon?

Ik heb een witte boxspring met een mooie grote hoofdbord, door de jaren heen is aan mijn kant vies geworden( o.a door de olie in mijn haar, gel en vieze kinderhandjes) ik vind het zonde want het is een mooi bed. Maar wie weet met wat ik het moet schoonmaken heb je speciaal spul ervoor? Of heeft iemand een goede tip? Wie o wie kan mij helpen.

Alvast bedankt.

Gr,
Tara

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
26.1K
jc54
9 jaar geleden
Ligt er aan van welk materiaal het hoofdbord gemaakt is, en eventueel gestoffeerd.

Antwoorden (2)

Ik neem aan dat je hoofdbord bekleed is met stof. Je kunt hiervoor tapijtreiniger of een reiniger voor een bankstel gebruiken.
Meestal een spray die je moet in laten trekken en uit kan borstelen.

Ik gebruik bijvoorbeeld St Marc of HG. Dit zijn beide merken die in de doe-het-zelf-zaken te verkrijgen zijn.
Probeer het altijd eerst op de achterkant om te zien wat het doet op de stof. Zeker omdat het hier om witte bekleding gaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Schuim van babyshampoo doet het prima als reiniger.