Hoe maak ik een bankstel overtrokken met stof schoon?

Heb ooit iets gehoord over zeepsop, zonder water, dat je erop zou moeten doen maar het fijne daarvan staat me niet meer bij. Bovendien lijkt het me dat je daarvoor een eindeloze hoeveelheid zeepsop zou moeten maken. Zie ik niet zo zitten nu er geen zeepkloppers meer bestaan. Zijn er natuurlijke middelen om het vuil te verwijderen? Geen stoomreiniger aanraden alstublieft want die ga ik echt niet kopen alleen om mijn banken schoon te maken.

Toegevoegd na 22 minuten:
Het is een gebloemd stof die or het oog dus de groezeligheid wat verbloemd. Ik heb er geen vlekken in; alleen vind ik die groezeligheid nu te erg geworden,

Toegevoegd na 27 minuten:
Ik wilde schrijven: gebloemde stof die voor het oog dus de groezeligheid wat verbloemt.

14 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou en of, er bestaan nog zeepkloppers, bij Dille & Kamille
Kun je ze nog kopen.
zondag
14 jaar geleden
O dat wist ik niet. Zal eens gaan kijken.

Het beste antwoord

Dit is een tip voor iedereen die een stoffen bank heeft, maar niet de hoes van de kussens af kan ritsen.

Boenen is nu verleden tijd, want na alles geprobeerd te hebben vind ik het volgende de handigste manier:

Maak een sopje met wasmiddel color en ga hiermee met een spons over de bank.
Dan leg je hier een oude theedoek overheen en dan eroverheen strijken met een strijkijzer.
Je bank wordt dan weer met een minimale inspanning als nieuw.
veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

je zou het met enige spuitbussen k2r kunnen doen. Gewoon volledig inspuiten en laten drogen. Stofzuiger eroverheen en klaar. (Ik heb niets met het merk maar ben er zelf erg van onder de indruk geraakt.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ons poetsadvies: stoffen bank
•Om een stoffen bank weer schoon te krijgen moet je deze eerst inspuiten met een ontvetter om dan met een spons en water de grote vlekken te verwijderen. Vervolgens met een handdoek de vlekken eraf wrijven. Als laatste een laken op de bank leggen en deze strijken
•Als een huisdier urine vlekken heeft gemaakt op een stoffen bank, kan je deze verwijderen door eerst zoveel mogelijk op te nemen met een keukenrol. Behandel de vlek daarna met een sopje van biotex en maak de schoongemaakte vlek weer droog met een handdoek. Spray als laatste een verdunde azijn oplossing op de vlek
•Haren van huisdieren op een bank zijn gemakkelijk te verwijderen door plakband met de kleefrand aan de buitenkant, over je hand te doen. Hiermee een aantal keer over de bank rollen en de haren blijven aan het plakband plakken
•Vlekken uit een stoffen bank zijn gemakkelijk te verwijderen door er haarspray op te spuiten. Veeg meteen daarna met een schone doek de haarspray weer weg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hoeft ook geen stoomreiniger te kopen maar misschien is er iemand die je kent die deze heeft en kan lenen.
Ik heb mijn bank weer super schoon gekregen.

Bij de drogist kan je spul kopen om stoffenbekleding te reinigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tapijtreiniger is heel geschikt voor stoffen bankbekleding... met de spray de vlekken of het gehele oppervlak besproeien, in laten trekken en met een schone doek af doen... goed llaten drogen voor je er op gaat zitten...

voor vlekken is zuurstof-(oxy)schoonmaakmiddel heel geschikt en is inmiddels ook in spuitflacon verkrijgbaar