Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan mijn wasdroger in brand vliegen door drogen van een fleecedeken?

Vandaag droogde ik mijn fleecedeken op de "normale", voor witte en bonte wastemperatuur(vrij hoog dus), na 10 minuten rook ik iets dat op een brandlucht leek, ik opende de droger en deze was erg warm, ook de fleecedeken voelde erg warm en nog vochtig, de binnenkant van de droger was bijna niet aan te raken.
Bij het schoonmaken van de stoffilter zag ik een fijne, zwarte laag op de gehele filter en de binnenkant van de filterhouder, overigens was de filter vlak voor het drogen van deze deken door mij geleegd.

Toegevoegd na 6 dagen:
na 1 week nauwelijks reactie verbaast het me dat kennelijk weinig mensen iets dergelijks hebben meegemaakt.
Mijn lesje heb ik wel geleerd: geen fleece in een wasdroger.
Dit bericht beschouw ik nu meer als waarschuwing naar anderen toe.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

door de fijne stofdeeltjes die te heet worden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je deken eerst in de wasmachine hebt gedaan en hebt gecentrifugeerd, dan is ie al bijna droog. Ik kan me voorstellen dat ie dan na 10 minuten in de droger wel oververhit begint te raken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding