kan mijn wasdroger in brand vliegen door drogen van een fleecedeken?

Vandaag droogde ik mijn fleecedeken op de "normale", voor witte en bonte wastemperatuur(vrij hoog dus), na 10 minuten rook ik iets dat op een brandlucht leek, ik opende de droger en deze was erg warm, ook de fleecedeken voelde erg warm en nog vochtig, de binnenkant van de droger was bijna niet aan te raken.
Bij het schoonmaken van de stoffilter zag ik een fijne, zwarte laag op de gehele filter en de binnenkant van de filterhouder, overigens was de filter vlak voor het drogen van deze deken door mij geleegd.

Toegevoegd na 6 dagen:
na 1 week nauwelijks reactie verbaast het me dat kennelijk weinig mensen iets dergelijks hebben meegemaakt.
Mijn lesje heb ik wel geleerd: geen fleece in een wasdroger.
Dit bericht beschouw ik nu meer als waarschuwing naar anderen toe.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (2)

door de fijne stofdeeltjes die te heet worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je deken eerst in de wasmachine hebt gedaan en hebt gecentrifugeerd, dan is ie al bijna droog. Ik kan me voorstellen dat ie dan na 10 minuten in de droger wel oververhit begint te raken.