Waar kan je dreft afwasschuim nog kopen?

Ben jarenlange trouwe gebruiker hiervan en opeens kan ik het niet meer vinden in de supermarkten. Zelfs AH heeft het niet meer.

Zelfs een afbeelding vinden op internet is zelfs lastig geworden. Heb er nog wel 1 (kleine) gevonden...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een grappig spul! Zo te zien is dit een schuimpompje (met een speciale luchtkamer waardoor de inhoud er als bubbels uit komt) en dan kun je het zelf maken door een klein laagje Dreft afwasmiddel in het reservoir te doen en verder water. Dat hoeft echt maar een bodempje afwasmiddel te zijn. Of hebben die luitjes het zo slim gemaakt dat je het flesje niet open kunt draaien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Stippel. Goede tip. Het kan inderdaad gewoon open en ik zat al bedenken hoe het ga oplossing als mijn huidige op is.
Ik ga je optie zeker proberen als het op is. Vroeger had ik een klein kopje met wat sterke afwasmiddel. Ik was blij toen ik deze ontdekte.

Het beste antwoord

Als je het echt nergens meer kunt kopen, kun je ook nog de kandoo zeep voor kinderen kopen, die opgebruiken en daarna dreft afwaszeep erin doen. Het zit hem namelijk in het ontwerp van het flesje en niet van de zeep. Ik zal even een linkje zoeken. Ook van zwitsal heb je wasschuim in zo;n zelfde pompje. Wij vullen die van kandoo altijd bij met c1000 handzeep en dat komt er dan ook uit als schuim, dus dreft afwaszeep zeer waarschijnlijk ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie tip, ik heb ooit schuimpompjes gekocht via zo'n poetsmiddelenparty en die vul ik eindeloos bij met een heel klein bodempje handzeep en verder water. Je hoeft er dus geen pure dreft in te doen, een centimetertje en verder water is genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal lekker super zuinig ook nog dan, dat ga ik ook maar eens proberen met de handzeep!

Andere antwoorden (2)

Ik weet niet waar je het in de winkel kan krijgen, maar in de link kun je het wel online bestellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het flesje zegt mij op het eerste gezicht niks, maar dat is niet zo vreemd omdat mijn moeder nooit Dreft gebruikte en ik zelf een vaatwasser heb. Ik weet wel uit mijn ervaring in de vulploeg van het Kruidvat dat daar ook afwasmiddel verkocht wordt. Misschien dat je het bij een filiaal in de buurt eens kunt proberen? En anders een telefoontje naar 0900-zeepsop (oftewel de klantenservice van Dreft) en kijken of die je verder kunnen helpen. Succes ermee!