Satijn is een binding (manier van weven) ; geen materiaal. Meestal zijn satijnen stoffen gewoon van katoen, polyester of een mengsel van beiden gemaakt, en kun je ze dus gewoon wassen in de wasmachine (40 tot 60 graden , zie wasetiket), gewoon drogen aan de lijn of in de droger en - als je er zin in hebt - gewoon strijken.

Alleen als het om een bijzondere stof gaat (bijvoorbeeld zijde) moet je het wat voorzichtiger behandelen. Kijk voor alle zekerheid of er een wasetiket in zit, en zonee, was het dan voorzichtig op 30 graden en laat het aan de lucht drogen. Dan gaat het altijd goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bang bent voor beschadigingen draai het dan maar binnenstebuiten dan blijft het langer mooi. Als de mogelijkheid er is om het beddengoed buiten te drogen is dat extra fris.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wassen op 40 graden, aan de lucht drogen, want in de droger wordt het statisch