Help, hoe krijg ik twee schaaltjes van elkaar af?

Ik zette een aardenwerk schaaltje in een glazen schaaltje en nu krijg ik ze niet meer uit elkaar? Wie heeft een tip?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.3K

Het beste antwoord

Doe de schaaltjes in een bak met warm water. Warme lucht zet uit, dus als het goed is komen ze zo makkelijker los. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yes! Dank je wel. +1

Andere antwoorden (7)

Zeepsop ertussen doen en dan van elkaar afhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
4 jaar geleden
Hoe kun je er nou zeepsop tussen doen terwijl ze aan elkaar vast zitten?
onder de koude kraan houden en voorzichtig loswrikken

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens onder de waterkraan

Toegevoegd na 57 seconden:
Grrr weer te laat. :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Binnenste schaaltje vullen met koud water, buitenste schaaltje in bak warm water zetten.
Buitenste scaal zet uit, binnenste schaal krimpt: voila!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zet het glazen schaaltje in warm water, en vul het aardewerk schaaltje met koud water.
even wachten, en dan zou het moeten lukken.
Rieneke1
12 jaar geleden
Tegen het onderste schaaltje tikken, op het dikste gedeelte.
Maar je ze nu vast al wel los hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zojuist alle hier aangedragen mogelijkheden geprobeerd; afwasmiddel, heet en koud water, maar helaas, onze schaaltjes bleven aan elkaar gezogen zitten. Toen heb ik ten einde raad een spuitbus Griffon PTFE spray TF 089 Super smeermiddel gepakt en in de rand rondom de schaaltjes gespoten en voilà. Ze zijn los. Hopelijk kan ik met deze tip ook weer anderen helpen. Veel succes.
Plaatje bij antwoord
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Amadea
4 jaar geleden
Het lijkt me dat je dan nu wel eerst de schaaltjes grondig reinigen moet, omdat je chemische stoffen binnenkrijgt als je er nu eten in zou doen...